Liniment/tävling

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare marija
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 383
M

marija

Hur är det egentligen, jag åker på dressyrmeeting, efter första dagen så vill jag linimentera och linda min häst för natten, vad jag förstår är inte det OK, går tydligen som doping eller?
Hur gör ni?:confused:
Marija

Sv: Liniment/tävling

varför skulle det vara doping? vanligt hästliniment borde ju bara vara bra, tror inte tat det är några dopingmedel i det..

Har hört talas om att det finns vissa liniment som är dopingklassade. Men jag är inte säker och kan inte säga några namn.

Jag brukade linimenta och linda min ponnys ben när vi var ute på meeting.:idea:

Ja, vissa är dopingklassade, men de flesta är helt OK att använda så länge hästen inte slikar på linimentet eller likande, för då kan de ge utslag vid ett doping test! Det brukar stå på liniment flaskan vilken karenstid det är, om det finns någon sådan.

marija skrev:
Hur är det egentligen, jag åker på dressyrmeeting, efter första dagen så vill jag linimentera och linda min häst för natten, vad jag förstår är inte det OK, går tydligen som doping eller?
Hur gör ni?:confused:
Marija

Kolla på flaskan, där står oftast karensdagare om det finns några...

Tack för era svar, spec. tack till break_a_leg, sidan du hänvisar till visar ju allt!!
Tack
Marija

Jag tror inte att det är något otillåtet i dem flesta liniment-sorterna, i alla fall inte dem ämnade för tävling. Men för säkerhets skull kan du ju kolla på innehållsförteckningen, eller fråga affären där du köper linimentet i.

Liknande trådar

Tävling Hästaveln går ju framåt med individer avlade för tävling, men är jag ”gammalmodig” som tycker det känns lite fel att starta två dagar i...
Svar
13
· Visningar
958
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
712
Senast: MiniLi
·
Hemmet Vi har haft vår stuga första den här vintern och framförallt har det under påsken blivit uppenbart att många kör skoter in på vår tomt... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 003
Senast: Marita73
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
554
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Renoverings-hjälpen
  • Klädråd, bröllop.

Hund, Katt, Andra Djur