Linje bakom texten.

Sorbe

Trådstartare
Uh, svårt att förklara och ännu svårare att erkänna att jag typ glömt bort en hel del kodning.

Vad är det för kodning så det blir en sån här linje som texten ligger på?
bg.jpg
 
Sv: Linje bakom texten.

Hela den rosa? I CSS?
Skulle lösa det med background, antingen direkt på en <h1-6>-tagg, eller placera elementen(antar att det är två på bilden) i en <div>. Semantiken är svår att uttala sig om. Men som sagt, background-attribut :)

EDIT:
Kanske missuppfattade dig, först. För att få blockelement bredvid varann får man laborera med display:inline; eller float, t.ex.
 
Senast ändrad:
Sv: Linje bakom texten.

Jag har för mig att det ska finnas en där det bara står typ <blablabla="färgen" och sen skriver man texten emellan "> typ.
 
Sv: Linje bakom texten.

Du menar typ <font color="#000000">text</font> ?
Det gjorde det.. Men nu försöker man skilja innehåll och layout genom CSS.

Det här är en paragraf i sida.htm:
Kod:
<p>Min text</p>

Nu sätter jag färg på den, genom att lägga detta i filen style.css :
Kod:
p {
color:#f00;
}

Min text

Tada! :D
 
Sv: Linje bakom texten.

Haha. Nej, så långt kommer jag faktiskt ihåg! ;)

Men det var nån sån HTML tag som man skrev färgen på bakrunden på själva linjen bakom texten och sen mellan tags skrev man texten.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 009
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 457
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 123
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ TW = Trigger warning för psykisk ohälsa. Jag tog äntligen kontakt med kuratorn på vårdcentralen för ett tag sen. Som liten hade jag...
Svar
2
· Visningar
1 082
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp