Linjeavel på travhästar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare RussPuss
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 096
R

RussPuss

Jag ska skriva ett arbete om aveln på travhästar med framförallt linjeavel som bas, vad är er erfarenheter och synpunkter om detta har ni några bra sidor eller något annat att dela med er av. HAr travet blivit bättre av linjeavel?

Cissi :bump:

I princip alla travhästar är idag linjeavlade. Speciellt på Stars Pride, han finns i nästan alla hästar. De blir ju bättre och bättre, men jag tycker man borde vara med nogran med exteriören än vad man är idag.

Linje avel är nog både bra och dårligt.
På kallblodsidan så är det vissa kombinationer som verkar fungera mycket bra, andra inte.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
1
· Visningar
476
Senast: Rosett
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 369
Senast: Murray
·
Hemmet Vi har haft vår stuga första den här vintern och framförallt har det under påsken blivit uppenbart att många kör skoter in på vår tomt... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 125
Senast: Marita73
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 324
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka