Litar inte på min häst.

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare ullis25
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 2 296
Sv: Litar inte på min häst.

Jag har en repgrimma som jag använder, och har gjort övningar från seven games. Kan flytta honom hur som helst både med fysisikt och psykiskt tryck. Kan linda in hela honom i en pressening, gå under och över en oxå. Rider vi ut med en annan häst och den tycker något är otäckt så är det alltid vi som går förbi det otäcka först utan problem. Problemen med att han stack kanske bara va då, det kan ju gå bättre nu när jag har tränat mer med honom. Så kanske sitter spärren hos mig att jag tror att han skulle sticka igen om jag tömkör utanför paddocken, och självklart så märker han det då....

Det verkar som du har en trygg häst när det kommer till kritan,som man säger.......och du tycks ju ha kommit på att problemet är en spänd ryttare. Detta löser du garanterat. Lycka till och skriv gärna fortsättning.:bump:

Liknande trådar

Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 115
Senast: TinyWiny
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
745
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 366
Senast: Nota
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 232
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka