Lite förvirrad..

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Flipper-4-life
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 660
Sv: Lite förvirrad..

hej. själv har jag inte dessa problem. men har råkat på hästar som te.x. gått med kor tills tre års ålder aldrig hanterad,hingst, stor.. det är ingen häst man börjar trycka runt (som personen skrev). där måste man ha ett annat sätt.. som te.x. en rund paddock.

Ja, där får man ju känna sig fram till vad som funkar för den hästen. Alla hästar trivs inte i en rundpaddock, mina hästar kan jag hålla på med i en stor hage utan problem, kanske funkar det på denna med? En av mina gick nämligen inte att få tag i så där var jag tvungen att börja ute på ett fält.
Det bästa är att ha sinnet öppet för alla sätt att närma sig hästen. Fråga sig vad som passar bäst denna gången.

japp håller med. ville ju bara få fram till trådskrivaren att man inte behöver slåss med hästen.

Liknande trådar

Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: Emma-pemma
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 219
Senast: Claraclara
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 108
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka