Lite frågor och funderingar kring underhåll och barnbidrag.....och lite till

Status
Stängd för vidare inlägg.

zilla

Trådstartare
:crazy: Jag är gift med en man som har 2 barn sen ett tidigare äktenskap.Den äldsta tjejen bor här varannan vecka medans den yngsta bor här varannan helg .Den yngre får bo här för oss varannan vecka men det vill inte mamman.
Vi betalar inget i underhåll av flera olika skäl. Men mest för att mamman tyckte vi kunde ta bort underhållet .

Nu har mamman kommit på att hon vill ha tillbaka underhållet.Och det gör väll inte så mycket men hennes resonemang håller inte enligt mig. Där är det flera orsaker att hon vill ha tillbaka underhållet.

B.la så vill hon att vi ska betala för att vi inte köper kläder till barnen ...Där har hon både rätt och fel ..Jag /vi köper kläder då vi tycker att barnen behöver. Tyvärr har mamman "klemat" bort barnen ...Dom vill ha märkes kläder och jag vägarar köpa en tröja som kostar ca 800 ..som dom ändå bara kommer använda några månader ,,för att sedan få en ny tröja av mamman .

Dom ska åka till usa i vår och vill att vi ska ge barnen 2 000 kr i rese pengar .Rätt eller fel ... :confused: :crazy:

Min man och mamman kan inte prata då dom bara blir osams ..det är jag som brukar prata med mamman ...men jag tycker att 9 av 10 samtal ska ske mellan dem.

Sen en till fundering ...vad gäller när bara en har tillgång till underhåll och bran bidrag.?


Ska den ena föräldern som får dessa pengar stå för tex kläder.leksaker.fritids intressen.möbler hos den andra föräldern??

Jag frågar då jag hade en kompis (som jag inte har kontakt med längre) som påstod att den som får barnbidraget ska stå för de flesta klädköpen och ev möbler ,leksaker hos den andre ...stämmer det ???
 
Sv: Lite frågor och funderingar kring underhåll och barnbidrag.....och lite till

Hej.
Barnen som vv är ni inte underhålls skyldiga till. det barnet som bara bor varannan helg är ni underhålls skyldiga till. Och tyvärr fast att ni kommit överens om att ni inte ska betala uh å kan hon dra er inför tingsrätt och ni får punga ut med alla pengar ändå...

Barnet som VV ska ni dela på alla omkostnader ex nöjen, sport, klädser mm men det finns inget som säger att ni måste köpa märkes kläder bara för att mamman gör det.

Det andra barnet som bor varannanhelg behöver ni bara ha lättare ombyten till då hon kommer resten ska mammam stå för...
 
Sv: Lite frågor och funderingar kring underhåll och barnbidrag.....och lite till

Ett tillägg bara (famratt.com är bra).
Ni är givetvis inte skyldiga att betala en spänn för att de ska till USA!! Det är frivilligt! (Min exman gav våra barn 500 kr var då jag var till just USA med dem, och det tyckte jag var generöst, men det var helt frivilligt från hans sida givetvis).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Speciell situation. Min dotter har bott heltid hos mig de senaste 10 åren (Hon är 17 år nu). Hennes pappa har betalt 2000;- i underhåll...
2
Svar
31
· Visningar
4 398
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 781
Senast: Manji
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 492
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 838
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp