Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Galadriel skrev:. Han vågade hålla hästen, och bar bra (om jag sa åt honom precis vad som skulle bäras...) men det mesta andra fick jag göra själv. Lite irritationsmoment med en groom som inte kan distans, och således inte vet i vilken ordning allt ska hända..
CosmicQueen skrev:efter 5 år och x antal ritter tyckte att han borde ha lärt sig i vilken ordning allt händer och vad han ska göra, men icke heller.
Oj tack för förslaget! Iofs är inte sambon jättehästintresserad men han gillar dem. Det där med att räkna ut hastigheter och räkna ut taktisk ridning skulle han nog gilla. Han är trots allt föredetta kartläsare inom rally.Geshira skrev:I nyaste numret av Distansryttaren så skriver Mia Lindgren, som är en mycket erfaren distansryttare (och även medhjälpare/"hinknisse") om hur man kan förbättra groomningen under tävlingen.
Jag tror att det är roligare att vara medhjälpare på en distanstävling, särskilt om man inte är speciellt hästintresserad egentligen, än vid en hopp- eller dressyrtävling. Groomens insats på distanstävlingen spelar verkligen roll. Man är inte anvisad till att bara hålla hästen eller hjälpa upp ryttaren i sadeln, utan man ska kunna hitta runt på vägarna, räkna ut hastigheter, sitta och klura på förslag till taktisk ridning osv.
Om du ska försöka locka med dig en icke-hästmänniska så tryck på de bitarna som inte är direkt hästrelaterade men ändå väldigt viktiga.
Moheed skrev:Kartläsare i rally???!!!! När du tränat upp honom för distansgroomning kan du ju hyra ut honom till högstbjudande!![]()