Lite hjälp?

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare CCorneliaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 805
C

CCorneliaa

Funderar på att starta i fälttävlan med min maxade D-ponny.
Kan i stort sett ingenting och ska börja träna lite nu för att kunna starta nästa år och har lite frågor.:)
- Min ponny är en Welsh Cob, kan det vara en bra ras eller är han för tung?
- Vad är viktigt att tänka på?
- Hur höga är hindrena i den lättaste grenen?
- Lite tips!

:bow:

Sv: Lite hjälp?

Om du tar fälttävlanskortet (vilket du måste för att få starta flt)så tror jag att du får endel svar på frågorna.

En Cob kan ju vara lite tung och inte lika snabbgalopperad som en fbl korsning..

Det tror jag inte, att han/hon är förtung.
Hindrerna i debutant är 70 cm. Men du måste ju ha flt-kortet, det går säkert att fixa på någon klubb. Det är ju bra att ha testat hos en tränare nångång så du kan få lite tips.

Tror inte att din häst är för tung i de lättare klasserna iaf. Debutant är ju inte så lång bana heller.
Det går att träna mycket själv. Ha lite fantasi när du rider ut;):angel:
Som sagt behöver du fälttavlanskortet. Sök tränare via ridsportsförbundet eller tränarportalen.
Lycka till

Liknande trådar

Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 254
Senast: ufot
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 944
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 397
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 068
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka