JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt.
Du bör uppgradera eller använda
en annan webbläsare .
Vart inget av med hästen från finland men har dock fått ett alternativ om att ta ett föl sen i slutet av året. har haft häst i 8 år han var dock 10 år när jag började med honom
men är inte så insatt på föl vad ska man tänka på, hur går man tillväga med träning och så (inte ridning så klart) men vad kan man träna innan man ska börja rida in och så om 3 år dock
Men tips skulle jag gärna vilja ha. kan man ha dem på stall under vinterhalvår och sedan skicka dem på bete? massa tips uppskattas
Sv: Lite hjälp
eller man kanske hälst ska he dem på bete året runt då de är mindre?
Nu vet jag inte vad det är för föl du funderar på att köpa, men ponera att standardhästen kostar ca 40 000:-/år.
Så tips nr 1, Är det värt att ha lagt ut ca 120 000:- innan du ens kan sitta på den? Du får en rätt schysst treåring för 120 000:-.
jo det har du rätt i, men personen kan ha gjort rätt mkt med hästen på 3 år, har stött på mkt fel hanterade hästar. Vill vara med från början
Hästhantering
Unghäst…
Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer...
2
3
Hästhantering
Hej!
Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Hästhantering
Har massa problem med nyköpt häst.
Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
6
7
8
Ridning
Hej allihopa! 😊
Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Tårtor, bröd, kakor och annat del 2
Mat Jag planerar bakning inför helgen! Ska baka till en kompis möhippa, och planerar en build-your-own-pavlova 😅
Blir individuella...
Ceta
3 minuter sedan
Eurovision 2025
Kultur Det är lite detta som gör att jag inte pallar längre. Van sak när det var en kväll i Sverige och en kväll i Europa ungefär, men nu är...
Sel
5 minuter sedan
Vad gör vi? Del CCXIII
Tjatter Sliten efter jobbet även om det var en helt ok dag.
Var tvungen att handla.
Sen unnade jag mig…..sushi.
Lilla
9 minuter sedan
Fri tillgång på torrfoder?
Hundhälsa Gällande magsäcksomvridning så är det betydligt bättre att hunden äter lite och ofta än mycket och få gånger. Risken för...
LaMagia
Idag kl 16:39
Svar: 22
Visningar: 1 527
Hund
Dalmatiner
Svar: 140
Visningar: 5 119
Hund
Valp 2025
Övr. Hund Ja, jag hade ju sagt detsamma om cairnterrier - att de är lätta som valpar! Och jag tycker väl inte att borderterrier är någon extrem...
Roheryn
Idag kl 13:39
Svar: 935
Visningar: 67 289
Hund
Brodd och skydd?
Utrustning Det är inte säkert att det behövs broddar, vad säger tränaren som håller i det?
Brukar han trampa på sig?
Boots bak brukar inte vara...
Marvin
24 minuter sedan
Stora shoppingtråden III
Utrustning Är sinnessjukt fattig men hade kris på pälsglans, tib var slut så fick köpa APDYR showsheen. Ok men INTE värd 350:-.
Fiorano
33 minuter sedan
Atletix
Hästvård Jag har gett mina båda ponnyer och faktiskt inte märkt någon skillnad alls på dem, varken den heta lite stressade ponnyn eller på den...
sassiball
35 minuter sedan
Svar: 263
Visningar: 25 403
Vård