Lite ny funktionalitet på mindre skärmar

Om skärmen är så pass liten att höger-spalten förut hamnade under allt annat finns det nu en pil till höger som ger möjlighet att snabbt få fram höger-kolumnen med prefix och de senaste inläggen under olika forum.

Jag tycker nog det är en förbättring som förhoppningsvis kommer till nytta.

För alla skärmstorlekar tog jag häromdagen bort två banners från högerspalten och genomförde en del andra ändringar som förhoppningsvis skall göra sidorna aningens snabbare.
 
Jag har lite svårt att se att det skulle vara i vägen för att klicka på citat eller byta sida.
Sedan kan det väl vara mer än prefixen man vill ha fram och kanske även om man inte läst hela tråden.

Jag provar nu med att flytta pilen precis under menyn, risken med en sådan placering kanske kan vara att risken att man missar den är större, eller så är det tvärt om.
 
Sedan en fråga, är det någon som tycker att detta är en bra idé och är hjälpta av pilen eller skulle det fungera lika bra så som det var förut när man fick skrolla.
 
Är informationen i högerspalten till nytta eller skulle man lika gärna kunna ta bort den för att snabba upp sidladdningen en aning?

Jag får för mig att prefixen är bra och att man kan tänkas hitta till intressanta trådar på andra delar av sidan via de senaste inläggen under de olika forumen?

Säg gärna emot om ni inte håller med.
 
Sedan en fråga, är det någon som tycker att detta är en bra idé och är hjälpta av pilen eller skulle det fungera lika bra så som det var förut när man fick skrolla.
Jag använder aldrig prefixen, men jag gillar att se senaste trådarna under liksom. Jag vet att de syns när man fäller ut pilen men har insett att jag inte använder den spontana vägen på samma sätt längre.
 
Sedan en fråga, är det någon som tycker att detta är en bra idé och är hjälpta av pilen eller skulle det fungera lika bra så som det var förut när man fick skrolla.
Jag tycker det är perfekt nu. Gillade aldrig att ha det som det var förut, för mycket scrollande från mobilen o mitt tycke.
 
Jag har lite svårt att se att det skulle vara i vägen för att klicka på citat eller byta sida.
Sedan kan det väl vara mer än prefixen man vill ha fram och kanske även om man inte läst hela tråden.

Jag provar nu med att flytta pilen precis under menyn, risken med en sådan placering kanske kan vara att risken att man missar den är större, eller så är det tvärt om.
Mycket bättre. Inte ivägen alls.

Är informationen i högerspalten till nytta eller skulle man lika gärna kunna ta bort den för att snabba upp sidladdningen en aning?

Jag får för mig att prefixen är bra och att man kan tänkas hitta till intressanta trådar på andra delar av sidan via de senaste inläggen under de olika forumen?

Säg gärna emot om ni inte håller med.
Tittar alltid på forumet via nytt-knappen, så jag använder aldrig högerspalten. Men den är inte ivägen eller irriterande, så den kan vara kvar.
 
Jag har lite svårt att se att det skulle vara i vägen för att klicka på citat eller byta sida.
Sedan kan det väl vara mer än prefixen man vill ha fram och kanske även om man inte läst hela tråden.

Jag provar nu med att flytta pilen precis under menyn, risken med en sådan placering kanske kan vara att risken att man missar den är större, eller så är det tvärt om.
Nej, givetvis var den inte ivägen för att klicka på citat. Men för att gå fram och tillbaka mellan det första inlägget och inlägget det inlägget citerade kan i alla fall jag swipea från kanten och innåt. Istället för att backa med någon bakåt knapp. Det var då pilen var ivägen.

Men nu är det mycket bättre :up:
 
Och bara för att det nu troligen fungerar rätt bra, kom en synpunkt från Google om det här upplägget. Tror det anses att pil-knappen är för nära andra länkar samt att de på något sätt anser att sidan är för bred för mobil.
Jag väljer därför att återgå till det tidigare upplägget.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 786
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan har nu hunnit bli 23 år, den startades 14/5 1996, redan förra året skrev jag att det kanske var dags att sluta räkna. Men...
Svar
5
· Visningar
4 731
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 560
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp