A
anja
Idag red jag till sommarhagen med mitt ettårssto som handhäst. Väl där släppte jag ettåringen lös så hon skulle få springa runt lite medan jag red omkring. Hon brukar alltid hålla sig i närheten av mamma när vi rider där, men idag satte hon full fart, genom hela hagen, bort mot en angränsande hage där det går två treåriga russhingstar.
Jag red efter henne för att kolla vart hon tog vägen, och naturligtvis hade hon hoppat in i hagen till killarna... Jag vände, red i full fart tillbaka till stallet, slängde in mamman i stallet och rusade bort till hagen. Där stod killarna lätt förbryllade och nosade på henne, med sn*ppen ute men utan att veta riktigt vad de skulle göra
De ska kastreras nästa vecka och vi har tänkt att de och min ettåring ska få gå ihop sedan, tillsammans med ett äldre sto som ska få hålla reda på dem. Vi hade funderat på hur vi skulle göra med ihopsläppandet, om vi skulle släppa ihop alla samtidigt eller unghästarna först sen stoet, först det äldre stoet sedan mitt sto osv. Men nu fixade de det själva... Som tur var gick allt bra, mitt sto fick ett pyttelitet sår antagligen när hon hoppade över staketet, men annars hade de inte en skråma! Men det var väldigt spännande tyckte de i alla fall!
Jag red efter henne för att kolla vart hon tog vägen, och naturligtvis hade hon hoppat in i hagen till killarna... Jag vände, red i full fart tillbaka till stallet, slängde in mamman i stallet och rusade bort till hagen. Där stod killarna lätt förbryllade och nosade på henne, med sn*ppen ute men utan att veta riktigt vad de skulle göra