Lite spänning i vardagen...

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare anja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 010
A

anja

Idag red jag till sommarhagen med mitt ettårssto som handhäst. Väl där släppte jag ettåringen lös så hon skulle få springa runt lite medan jag red omkring. Hon brukar alltid hålla sig i närheten av mamma när vi rider där, men idag satte hon full fart, genom hela hagen, bort mot en angränsande hage där det går två treåriga russhingstar. :eek:

Jag red efter henne för att kolla vart hon tog vägen, och naturligtvis hade hon hoppat in i hagen till killarna... Jag vände, red i full fart tillbaka till stallet, slängde in mamman i stallet och rusade bort till hagen. Där stod killarna lätt förbryllade och nosade på henne, med sn*ppen ute men utan att veta riktigt vad de skulle göra :crazy: De ska kastreras nästa vecka och vi har tänkt att de och min ettåring ska få gå ihop sedan, tillsammans med ett äldre sto som ska få hålla reda på dem. Vi hade funderat på hur vi skulle göra med ihopsläppandet, om vi skulle släppa ihop alla samtidigt eller unghästarna först sen stoet, först det äldre stoet sedan mitt sto osv. Men nu fixade de det själva... Som tur var gick allt bra, mitt sto fick ett pyttelitet sår antagligen när hon hoppade över staketet, men annars hade de inte en skråma! Men det var väldigt spännande tyckte de i alla fall!

Sv: Lite spänning i vardagen...

Ja, det hade kunnat sluta illa. Det är rejäla trästaket runt hagarna men öppningen mellan hagarna är det bara eltråd i. Man kunde se att det var där hon hoppade över för hon hade dragit med sig översta tråden. Tur att hon inte skar sönder sig... Lyckligtvis är hon så ung ännu så hon inte är könsmogen, och hingstarna är inte heller vana vid ston. Hon pep och slog med svansen, tyckte väl att de var lite för närgångna. Det hade inte varit kul att vara tvungen att ringa vet. och be att få dagen efter-piller.

Skönt att mötet gick bra å utan att några föl tillkomm. Fast ni får nog sätta upp högre staket tror jag :)

anja skrev:
Där stod killarna lätt förbryllade och nosade på henne, med sn*ppen ute men utan att veta riktigt vad de skulle göra :crazy:
Gulligt! :rofl:
Skönt att inget hände också - skador menar jag! :smirk:

Ja det verkar så, jag blev lite sugen på att prova att löshoppa henne nu :d

Liknande trådar

Träning Har ett sto som är eller ska väl säga har alltid varit väldigt låg i rang och alltid den som har varit den mobbade. Hon har alltid... 2
Svar
30
· Visningar
6 101
Senast: Tussinussen
·
Hästhantering Tänkte höra med er här om ni har några tips eller knep på hur jag/vi kan lösa ett problem: Jag har en valack som stått på boxvila och...
Svar
5
· Visningar
2 115
Senast: mackan
·
R
Hästhantering Jag har ett äldre sto, pigg och fräch och som i hela sitt liv varit känd för sin dominans. Hon har ständigt varit ledaren i de flockar...
Svar
11
· Visningar
1 784
Senast: Qosack
·
Avel Har idag lämnat iväg mitt russto 33 mil söderut till en russhingst på betäckning (matte jättefjantig och gråter floder medan ponnyn är...
Svar
3
· Visningar
1 091
Senast: Tagliabue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka