Liten, ärtig, fartig, kaxig - vad är jag för ras?

Skogstrollet

Trådstartare
* Jag är social och tvekar inte att hälsa på folk även om jag helst föredrar min egen familj.

* Jag är ganska liten, runt 30cm i mkh.

* Jag är kvicktänkt och gillar att träna, men är ingen arbetsnarkoman så är matte/husse sjuk håller jag dem sällskap i tv-soffan utan att bli nipprig.

* Jag är inte särskilt intresserad av att jaga, varken smågnagare eller större vilt. Men klart, hoppar de upp framför nosen på mig så ber de ju om det...

* Jag är hyfsat atletisk och har inte en massa päls som hindrar mig och har inga andra fysiska hinder som håller mig tillbaka när jag vill kuta och hoppa.

* Jag är kanske liten men inte bräcklig, jag åker inte gärna i väska och vill inte bli bortklemad.

* Jag får folk att skratta med busiga upptåg och har vad de kallar "glimten i ögat" och skinn på nosen. En liten clown nästan!

* När jag leker med andra hundar tycker jag om att brottas och jag är helt övertygad om att jag kan brotta ner min kompis trots att (folk påstår att ) hon väger 10ggr mer än mig!

Who am I...?

Sv: Liten, ärtig, fartig, kaxig - vad är jag för ras?

Haha, det låter precis som du beskriver min pudel! Till och med sista punkten stämmer på honom :D

Är inte de små nippriga arbetsnarkomaner med ganska hög jaktlust? Det intrycket har jag fått iaf, rätta mig gärna om jag har fel!

Du beskriver ju en dvärgschnauzer! Dock hänger det ju på pälsen, de har ju knappast massa päls som är i vägen men kräver ju en del pälsvård.

Edit: De ligger runt 30-35 cm och hur sociala de är med främlingar varierar mycket mellan olika linjer.

Senast ändrad:

Enda tills clown och brottas så trodde jag på DP,men där ändrade jag mig till fralla.

Helt klart Agnes! Hon har varit lite reserverad innan men jobbat massor på det så nu hälsar hon på folk bara de inte springer efter henne.

En riktig liten clown som alltid får folk o le, DSG!

Bortsett från det där med massa päls, så låter det som en coton :D

Inte dom jag har träffat :) Energiska javisst men kan oxå vara väldigt coola , men nu har jag ju inte den största erfarenheten av DP har ju långhårs taxar själv,

men gissar att det inte var DP då ;) Hmm shipperke kanske :laugh

Eller en av mina favvis raser MOPS!!:love:

Tesora

Mopsen funkar nog inte på agilitybanan en sommardag med 25grader varmt ute. :)

Lancashire Heeler? Löwchen(nedklippt)? DP? Affenpinscher? Japansk spets(lite stor kanske?)? Australisk terrier? Det finns ju sjukt coola shih tzu som man kan klippa ner.

Skulle jag skaffa "knähund" hade jag inriktat mig på pomeranian eller petit brabancon.

Jag tycker det låter som om du är inne på rätt ras jag... ;)

Hade kunnat vara min lille JRT:love:.

Men gissningen hamnar på DSG.

:p Jag ser verkligen inte dv.schnauzern som den där ärtiga och kaxiga saken jag letar efter.

Svarar alla:
Har varit inne på lancashire heeler, har även fallit lite för min instruktörs papillioner och blivit lite motvilligt nyfiken på dv.pinschern.

Funderade främst om det fanns någon likvärdig ras där som jag missat.

Heelern känns än så länge "närmast" det jag söker.

(Som ni klurat ut har jag alltså gått ner i storlek på nästa hund då jag insåg att 30kg hund + 15kg hund + barnvagn kräver en stoooor bil.... Jag planerar för framtiden. )

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka