Sv: Liten, ärtig, fartig, kaxig - vad är jag för ras?
Klockren beskrivning på Cesky Terrier. En liten och okänd ras som är fantastisk trevlig. Inget ettrigt terrierbeteende. Fäller dessutom inte, ett väldigt stort plus
* Jag är social och tvekar inte att hälsa på folk även om jag helst föredrar min egen familj.
* Jag är ganska liten, runt 30cm i mkh.
* Jag är kvicktänkt och gillar att träna, men är ingen arbetsnarkoman så är matte/husse sjuk håller jag dem sällskap i tv-soffan utan att bli nipprig.
* Jag är inte särskilt intresserad av att jaga, varken smågnagare eller större vilt. Men klart, hoppar de upp framför nosen på mig så ber de ju om det...
* Jag är hyfsat atletisk och har inte en massa päls som hindrar mig och har inga andra fysiska hinder som håller mig tillbaka när jag vill kuta och hoppa.
* Jag är kanske liten men inte bräcklig, jag åker inte gärna i väska och vill inte bli bortklemad.
* Jag får folk att skratta med busiga upptåg och har vad de kallar "glimten i ögat" och skinn på nosen. En liten clown nästan!
* När jag leker med andra hundar tycker jag om att brottas och jag är helt övertygad om att jag kan brotta ner min kompis trots att (folk påstår att ) hon väger 10ggr mer än mig!
Who am I...?
Klockren beskrivning på Cesky Terrier. En liten och okänd ras som är fantastisk trevlig. Inget ettrigt terrierbeteende. Fäller dessutom inte, ett väldigt stort plus