liten fråga bara om senor

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare knasigare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 840
K

knasigare

bara liten undring om hästen har en senskada, blir benet då jättesmalt såfort de är molnigt ute? alltså försvinner svullnaden i senskidan om de är en senskada?

Sv: liten fråga bara om senor

asså... nej, inte om det är en färsk skada, fast det beror ju också på omfattningen. fattar inte frågan riktigt, men varför skulle benet bli smalare bara för att det blir molnigt?

enligt vet. så är de vanligt att om de är soligt och varmt att benen blir lite tjockare på vissa hästar.
denna häst har nämligen en gammal senskada som ska vara läkt nu men benet är alltid lite tjockare när de är varmt ute men helt fint såfort solen försvinner.

Kan int säga om det är vanligt eller ovanligt, men min pålles sena har blivit något tjockare nu när det har varit så oerhört varmt. I vanliga fall så brukar den vara oerhört fin, så man märker knappt att den någonsin varit skadad.

Men det är som knasigare sa. Min pålle är en av de som får något tjockare ben när det är varmt. Misstänker att det har med svalkning att göra.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
506
Senast: Mirtai
·
Hästvård Upptäckte nyligen en liten, vag svullnad på min ena ridhästs ländrygg. Hästen är under igångsättning efter att ha stått i några år, men...
Svar
5
· Visningar
329
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 043
Hästvård Ja, som rubriken säger - någon som varit med om det? Dvs att en hovböld i sig kan leda till utslag på böjprov? Åkte in på klinik med...
Svar
13
· Visningar
1 118
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka