Bukefalos 28 år!

Liten hund + klövjeväska

Monifa

Trådstartare
Ni som har hundar i liknande storlek som jag dvs 35 cm ryggmått, 7 kg, 34 cm i manken vad har ni för klövjeväska?

Jag kollar nu på ruffwear palisades och approach. Gillar palisades för man kan ta av väskorna och ha selen kvar och approachen är uppbyggd på liknande att förutom att man inte kan lyfta av väskorna. Tyvärr finns inte P i Bettys storlek. Gillar även hurttas som har samma funktioner men den finns inte heller i så liten storlek + att den är bred i fronten.

Väskan ska användas dels som styrketräning men framförallt när vi är iväg och vandrar. Inga krav på stora väskor utan det som ska få plats är vatten och foder och eventuellt ett regntäcke (medveten om vikten, jag tar Ec övervikt i min egen ryggsäck). Den får inte vara för bred i fronten för det avskyr hon. Helst ska den vara smak mellan frambenen.

Tips, någon?
 
Nu har jag inga förslag direkt, men jag har insett jag inte gillar klövjeväska till mindre hundar - det blir helknas när dom travar så dom vaggar fram - och småhundar travar jämt :meh: Ser inte bekvämt ut alls. Så min rekommendation är att försöka prova en först innan du köper. I skritt blir det en annan sak, men hur ofta skrittar en liten hund ute :D Här kan jag tänka mig som träning på gåbandet i skritt, men inte ute.

Nejdå, jag är inte negativ :p
 
Nu har jag inga förslag direkt, men jag har insett jag inte gillar klövjeväska till mindre hundar - det blir helknas när dom travar så dom vaggar fram - och småhundar travar jämt :meh: Ser inte bekvämt ut alls. Så min rekommendation är att försöka prova en först innan du köper. I skritt blir det en annan sak, men hur ofta skrittar en liten hund ute :D Här kan jag tänka mig som träning på gåbandet i skritt, men inte ute.

Nejdå, jag är inte negativ :p

Hmm ärsh då, har kommit på att jag vill ha en sort med gummiband i så man kan "lastsäkra". Men får ta mig en tripp till Jami, de har bra utbud :bow: och hoppas på det bästa. Stör mig på att de flesta väskor inte finns i storlek till de små :cautious:
 
Hmm ärsh då, har kommit på att jag vill ha en sort med gummiband i så man kan "lastsäkra". Men får ta mig en tripp till Jami, de har bra utbud :bow: och hoppas på det bästa. Stör mig på att de flesta väskor inte finns i storlek till de små :cautious:
Återkom när du provat och kollat - kanske du överbevisar mig :D
 
Skulle gärna vilja ha en till Skägget. Även om han är liten i maten så hade det varit gott om han kunde bära sin egen mat vid kortare vandringar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Är på jakt efter en ny klövjeväska till min hund men tycker detta är en djungel och hittar inget bra som verkar passa. Köpte Hurttas i...
2
Svar
31
· Visningar
4 236
Senast: farbrorgul
·
Övr. Hund Visst är det några här som har vandrat med hund och vill dela med sig av sina bästa tips och sina värsta not-to-do? Jag planerar för en...
2
Svar
21
· Visningar
1 797
Senast: Mearas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Melatonin
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp