Liten lätt Kolgrill?

lillsmurfagirl

Trådstartare
Hej!

Snart är båtsäsongen här och jag funderar redan nu på grill.. Meen.. Vad använder ni för grill och tar man med sig den använda kolen hem? Vad använder ni som campar?

Weber går bort för den är för tung.
Den ska helst vara liten, svalna fort. Gärna väska..

En fråga till.. Vad för skålar, bestick är smart ha? Har upptäckt papperstallrikar inte är optimalt men vill gärna allt ska ta minimalt med plats då vi har rätt liten båt..
 
Jag har just skaffat en Cobb-grill. (=fått) Den ska vara kanon att ha i båten, den blir t ex inte varm på utsidan. Jag har inte velat ha påsar med grillkol på vår gamla båt som var rätt liten så då har vi använt engångsgrillar istället. Men de är ju å andra sidan rätt kass. Så det här kommer att bli ett rejält lyft i kommande båtsäsongs grillande.

Jag har använt en del tallrikar och muggar av bambu både i skogen och i båten. Men nu när det är dags att köpa nytt (bytt båt) så blir det nog någon sorts plastservis.
 
Jag har just skaffat en Cobb-grill. (=fått) Den ska vara kanon att ha i båten, den blir t ex inte varm på utsidan. Jag har inte velat ha påsar med grillkol på vår gamla båt som var rätt liten så då har vi använt engångsgrillar istället. Men de är ju å andra sidan rätt kass. Så det här kommer att bli ett rejält lyft i kommande båtsäsongs grillande.

Jag har använt en del tallrikar och muggar av bambu både i skogen och i båten. Men nu när det är dags att köpa nytt (bytt båt) så blir det nog någon sorts plastservis.


Spännandw med cobb. Har spanat lite på den. Men det ser ut som det blir mer stekyta än grillyta.. Eller så kollar jag fel. Men är smart den inte blir så varm
 
Jag ser vad du menar med stekyta. Men jag tänker mig att skaffa ett sånt där lite högre grillgaller och sätta ovanpå. Då blir det mer som vanlig grill.
 
Vi köpte en "Son of Hibachi" för 2 år sedan och vi är supernöjda, förvarar den inte i båten utan vi tar hem den och då åker den i sin påse och då behöver den inte vara kall
Grillkolet åker med hem och blir slängt hemma
Går även att ladda den hemma så är den klar att tändas när man blir hungrig
Vi använder vår mycket hemma också då den är så enkel att använda, vi har försökt med engångsgrillar men det funkar inte
https://www.ebay.co.uk/itm/223087347686
 
Vi köpte en "Son of Hibachi" för 2 år sedan och vi är supernöjda, förvarar den inte i båten utan vi tar hem den och då åker den i sin påse och då behöver den inte vara kall
Grillkolet åker med hem och blir slängt hemma
Går även att ladda den hemma så är den klar att tändas när man blir hungrig
Vi använder vår mycket hemma också då den är så enkel att använda, vi har försökt med engångsgrillar men det funkar inte
https://www.ebay.co.uk/itm/223087347686

Men oj, den där var ju jättesmart! :up:
 
Vi köpte en "Son of Hibachi" för 2 år sedan och vi är supernöjda, förvarar den inte i båten utan vi tar hem den och då åker den i sin påse och då behöver den inte vara kall
Grillkolet åker med hem och blir slängt hemma
Går även att ladda den hemma så är den klar att tändas när man blir hungrig
Vi använder vår mycket hemma också då den är så enkel att använda, vi har försökt med engångsgrillar men det funkar inte
https://www.ebay.co.uk/itm/223087347686
Den här vi också i båten. Bästa grillen.
Tallrikar i riktigt hård plast, mellamin, är bäst. Billigast på Biltema. Vi kör dem i diskmaskinen hemma mellan gångerna. Vi har en förvaringslåda med lock till alla mattillbehör, så blir förvaringen enkel.
 
Vi köpte en "Son of Hibachi" för 2 år sedan och vi är supernöjda, förvarar den inte i båten utan vi tar hem den och då åker den i sin påse och då behöver den inte vara kall
Grillkolet åker med hem och blir slängt hemma
Går även att ladda den hemma så är den klar att tändas när man blir hungrig
Vi använder vår mycket hemma också då den är så enkel att använda, vi har försökt med engångsgrillar men det funkar inte
https://www.ebay.co.uk/itm/223087347686

Det där var en smart grill. Ser ut som den går att använda som rök också?
 
Vi har mest gasolkök på båten men jag har också en biolite som vi tar med om vi vill grilla. Rätt praktiskt då man kan elda det mesta och det bli extremt lite aska kvar. Men vi har en liten båt så det får inte plats stora saker där.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 104
Träning Jag blir så sur. Måste bara skriva av mig. Vi har allemansrätt här i Sverige och det är ju underbart, men jag blir så irriterad på...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 521
Senast: weasel_
·
Hästvård Hej! Upptäckte för ett tag sedan att min unghäst drar upp tungan över bettet (krullar ihop den längst in i munnen) och efter mycket...
Svar
3
· Visningar
1 540
Senast: Train
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp