Liten rabatt men...

Vad gör man åt de🤣🤣
Ingenting?
I en rabatt som man aktivt sköter kan de vara kvar - om man gillar dem.

Invasiva är de på.orörd icke skött mark. I det vilda.
Jag har en planta i ett hörn av gräsmattan. Jag till och med gödslar den lite :D Den snarare kämpar för att överleva i den magra jorden under lönnen.

LUPIN är annat. Jag hade en liknande rabatt som jag noga rensade 2012. Fortfarande kommer det fröplantor. Lupinfrön lever i tjugo år. Sjuttio år har rapporterats. Tur att fröplantorna är små.
 
Ingenting?
I en rabatt som man aktivt sköter kan de vara kvar - om man gillar dem.

Invasiva är de på.orörd icke skött mark. I det vilda.
Jag har en planta i ett hörn av gräsmattan. Jag till och med gödslar den lite :D Den snarare kämpar för att överleva i den magra jorden under lönnen.

LUPIN är annat. Jag hade en liknande rabatt som jag noga rensade 2012. Fortfarande kommer det fröplantor. Lupinfrön lever i tjugo år. Sjuttio år har rapporterats. Tur att fröplantorna är små.
Jag behöver lite skugga till min tayberry buske så den får stå kvar så sköter jag om den med..

Jo lupin vet jag att den får man hålla efter rätt hårt hade 5 st innan nu tydligen 6 st.. men denna 6:e har aldrig blommat varken vår eller sommar ..

Kam inget annat än att bli bra i min rabatt som jag har kämpat med hela våren och sommaren
 
Vill du ha kvar den så tar du bort blommorna direkt när de blommat över. De börjar bli ett plågoris i naturen med spridning i paritet med Lupinen
Okej då vet jag , jag är helt ärlig. Jag är grön på detta området att ha rabatt. Har annars haft balkong eller mina saker i krukor, men här får man sköta de hur man vill. Tycker de är avkopplande efter jobbet att bara gå ut och pyssla
 
Ingenting?
I en rabatt som man aktivt sköter kan de vara kvar - om man gillar dem.

Invasiva är de på.orörd icke skött mark. I det vilda.
Jag har en planta i ett hörn av gräsmattan. Jag till och med gödslar den lite :D Den snarare kämpar för att överleva i den magra jorden under lönnen.

LUPIN är annat. Jag hade en liknande rabatt som jag noga rensade 2012. Fortfarande kommer det fröplantor. Lupinfrön lever i tjugo år. Sjuttio år har rapporterats. Tur att fröplantorna är små.
Eh, de hittade lupinfrö i permafrosten som de testade att plantera. Det grodde :angel:
 
20220904_185837.jpg
så nu har de blåst och skitet är på väg att lägga sig igen
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 935
Senast: alazzi
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 116
Senast: Trissa
·
Trädgård & Växter Grannen har en växt som sprider sig utav bara sjutton, via rotsystem och det håller på att ta över mitt jordgubbsland! Och driver mig...
2
Svar
23
· Visningar
3 528
Senast: tanten
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Alltså jag börjar gilla det här huset mer och mer... Jag önskar att det blir till salu och vi en dag kan köpa det. Som det är nu, är det...
Svar
0
· Visningar
351
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp