Litet barn som svär

PathOfClovers

Trådstartare
Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så hemskt med hennes gulliga lilla stämma, men kan inte låta bli att tycka att det också låter lite roligt. Hon säger det vid "rätt" tillfällen. Hänt tex när hon försöker få dit en strulig pusselbit..😂 jag ignorerar bara..är det så man ska tackla det?
 
Det är en ganska vanlig del av språkutvecklingen. De börjar gärna testa svärord i 2-3 års åldern men om det inte uppmuntras (eller reageras på) så försvinner det tills strax innan puberteten. Då går ju hjärnan bananas igen och svordomar blir ett sätt att språkligt skilja sig från sina föräldrar / de vuxna.
 
Det är en ganska vanlig del av språkutvecklingen. De börjar gärna testa svärord i 2-3 års åldern men om det inte uppmuntras (eller reageras på) så försvinner det tills strax innan puberteten. Då går ju hjärnan bananas igen och svordomar blir ett sätt att språkligt skilja sig från sina föräldrar / de vuxna.
Jo någon gång måste det ju börja, blev så paff bara så första gången sa jag på reflex "så får man inte säga", men då sa hon det ju 7 gånger till så insåg ju att det inte var så smart..
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 903
Senast: Elendil
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 007
Senast: mars
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 762
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 723
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp