litet täcke om passar stor häst?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sanni
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 892
S

sanni

har ett litet problem, min ponny är enligt längd 1.05 i täckesstorlek, men han är en shettis/welsch cob så han är väldigt bred framtill. så alla täcken jag prövar är försmå framtill..115 är för stort för han så jag vet inte vad jag ska göra?
Så är det någon som vet något märke (regntäcke) som är bra för små knubbiga ponnier?:D
Eller annat förslag..är inte så sugen på att sy...;)

Sv: litet täcke om passar stor häst?

Det ska tydligen finnas en "förlängsningsbit" att sätta på täcken, så att man kan få större i bogen. Då glipar det kanske framtill lite, men det stör nog inte hästen så värst mkt. Hemskt vilken kass förklaring det där blev..

Det ska tydligen finnas en "förlängsningsbit" att sätta på täcken, så att man kan få större i bogen. Då glipar det kanske framtill lite, men det stör nog inte hästen så värst mkt. Hemskt vilken kass förklaring det där blev..

haha ja lite svårtolkad;) Ska den ingå i täcket då eller? Syr man dit den själv? :bow:

93e.jpg

Jaha, var det så den såg ut! Tack för det, har faktiskt inte sett nån, bara hört talas om det! Men det kan väl vara en bra ide om man har ett sånt problem?

*Knapplån*
Smart idé :idea: Jag har exakt samma problem med min shettis...

Jag menade till FadeAway ;)

Liknande trådar

Utrustning Investerade i ett Bucas regntäcke till min pålle. Bättre begagnat då jag inte har haft Bucas till honom tidigare, bara för att se om de...
Svar
7
· Visningar
3 306
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 385
Senast: Lavinia
·
Utrustning Nu börjar jag bli trött på att aldrig hitta ett passande täcke åt min ponny :( Alla täcken, vi hitills provat, är på tok försmå i... 2
Svar
25
· Visningar
2 913
Senast: Fierezza
·
Utrustning Jag var idag på Granngården och inhandlade ett nytt täcke till min fjorddam. Det var ett tunt regntäcke med halvhals och jag valde...
Svar
14
· Visningar
3 368
Senast: heidi maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka