litet täcke till liten häst?

mataii

Trådstartare
Vad har ni för täcken till era minisar? Ni som nu använder täcken, eller i alla fall äger något som passar bra?

Malte drar hela 75 cm så hööks minsta ponnytäcken i 85 är stora som balklänningar, shires i storlek 75 är microskopiskt i halsen, walddhausen storlek 75 är gigantiskt i halsen så han kan kliva ur det. Vad gör jag?

Först och främst är det regntäcke jag är ute efter, men kanske även något fodrat. Snälla kom med tips! Jag vill kunna träna en häst i vinter och inte en nallebjörn (även om det vore sött)....

Sv: litet täcke till liten häst?

Köper walddhausen och syr in det i halsen :idea: Jag har lämnat in täcken som är för stora i halsen till en tapetserare som har kunnat sy in dem, har kostat nån hundring så det är inte jätte dyrt :)

jag har gått till grannen med hästverksamhet och fått ett trasigt regn täcke som jag sen syr ett shettis täcke av :D
"bara" att lägga ut en mall av ett annat täcke (tog ett jacson då det var det enda jag hade innan). minskade bogdelen och sidorna och sydde på det gamla kantbandet, slaktade resten av täcket och sydde dit alla spännen och gjordar som suttit på det gamla.

det blev ett super täcke! shettisen kan gå ute i full regnstorm och vara snustorr på kroppen :D, nackdelen med detta blev dock att den är lite lång i bogen och luktar äckligt trots flera tvättar, hade legat ett bra tag i gammalt ko stall innan jag fick det.

ja det var fyndigt! Men det är väl nästan som att sy en täcke från början? har bara täcken i storlek 155-166 så allt är ju väldigt stort...

Egentligen mer intresserad av att hitta ett bra passande utan att behöva göra något, bara köpa pch knäppa på hästen. Håller på och bygger hus och har inte en sekund över till symaskinen, även om jag annars inte skulle dra mig för det:)

Någon som har provat horseware till sina minisar? Till storis är dom ju outstanding, men hur är dom till de små? Finns väl amigo och rhino wug i så små storlekar vad jag vet i alla fall...

Dessa täcken finns från stl 65cm och uppåt.

Tror det finns fler modeller också men den här som jag hittade bild på först :)

223645_10150256302199845_697464844_7610276_2395463_n.jpg

Ja se där! Även om magplatta känns lite overkill, men det där kanske var ett innetäcke? Vart hittar du dom? PM:a gärna för lite info:)

Det är nog ett innetäcke, jag vet inte riktigt. Men jag tror att magplattan är löstagbar om man inte vill ha den :)

Men du var väl ute efter utetäcken men tror att det också finns till de där små :)

täcket jag använde var 165 :p bogen + rumpan var söndertrasad, var bara att använda mitten på täcket ^_^, fördelen med detta var ju att jag hade fodringen på täcket kvar, + fick ett super kvalitets täcke gratis :D

Nuuu har jag äntligen hittat det ultimata täcket till Malte! Helt perfekt passform och ser inte ut som en klänning! Hittade ett bucastäcke på rea i storlek 85, men när jag mätte det var det knappt 80 så det funkar alldeles utmärkt! Det har redan kommit väl till hands i och med det ihärdiga regnandet i några dagar nu!
Rekommenderas starkt till alla miniägare!
20110921582.jpg

Liknande trådar

Utrustning OBS!!! Detta är ingen annons! Vill bara ha hjälp på vilka märken som kan fungera. Jag är på jakt efter ett fleecetäcke i storlek 135...
Svar
3
· Visningar
825
Senast: Sirap
·
J
Utrustning Skall införskaffa ett regntäcke åt min mini har jag tänkt. Har hittat ett superfint från USA som jag skall skicka efter. Är dock lite...
Svar
10
· Visningar
1 279
Senast: Jenna
·
A
Utrustning har probelm med att få täckena att sitta bra på pållen.. har 1 shire (regntäcke) och för att få det att ligga bra måste man dra det...
Svar
5
· Visningar
2 402
Senast: Jezzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka