Litteraturtips!

the_connemara

Trådstartare
Önskas omg då jag ska arbeta om hästens näringslära o. foder i mitt projektarbete. Skall vara djupgående och berätta allt och lite till sas.

Allt mottages tacksamt!
 
NÅT mer måste väl finnas? Gärna åt veterinärmedicin hållet...!

Internet adresser då? Några bra sidor?

// Fia som är kass på att hitta fakta... :o
 
Skall vara djupgående och berätta allt och lite till sas.

Du tycker inte att det är lite motsägelsefullt? ;)
Vad har du för frågor?

Jag fick ju en länk av Gammeln i en annan tråd. Där handlade det mest om grisar, men jag fastnade för en avhandling som verkade intressant.

Carina Palmgren Karlsson (2001) Nutrient utilization in horses: effect of oat replacement on ration digestibility and metabolic parameters

Jag vet inte hur van du är att läsa engelska, men det kanske vore något?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 539
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Inser att jag behöver köpa en riktigt bra trimmer till min blivande dvärgpudel. Jag har en till detaljer (nos och tassar), men behöver...
Svar
0
· Visningar
231
Senast: ufot
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 814
Senast: kamomillo
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
922
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp