Litteraturtips!

the_connemara

Trådstartare
Önskas omg då jag ska arbeta om hästens näringslära o. foder i mitt projektarbete. Skall vara djupgående och berätta allt och lite till sas.

Allt mottages tacksamt!
 
NÅT mer måste väl finnas? Gärna åt veterinärmedicin hållet...!

Internet adresser då? Några bra sidor?

// Fia som är kass på att hitta fakta... :o
 
Skall vara djupgående och berätta allt och lite till sas.

Du tycker inte att det är lite motsägelsefullt? ;)
Vad har du för frågor?

Jag fick ju en länk av Gammeln i en annan tråd. Där handlade det mest om grisar, men jag fastnade för en avhandling som verkade intressant.

Carina Palmgren Karlsson (2001) Nutrient utilization in horses: effect of oat replacement on ration digestibility and metabolic parameters

Jag vet inte hur van du är att läsa engelska, men det kanske vore något?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Inser att jag behöver köpa en riktigt bra trimmer till min blivande dvärgpudel. Jag har en till detaljer (nos och tassar), men behöver...
Svar
0
· Visningar
223
Senast: ufot
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
899
Senast: Sirap
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 032
Senast: Petronilla
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
687
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp