Livet är orättvist!!

NeverEver

Trådstartare
Sonen är nu tio veckor. Varje dag sen han var ca 4 dagar gammal har vi varit ute och promenerat med vagnen.
Jag har stegräknare nu och vi går mellan 9 och 14 000 steg om dagen. Runt en mil alltså. Jag gör situps morgon och kväll. Jag äter i princip inget onyttigt. Jag äter frukost och 2 mål om dagen med mkt grönsaker o inget småätande. Sen ammar jag ju.

Varför går jag inte ner i vikt?! har inte gått ner ett hekto på över en månad. Magen har gått tillbaka nästan helt och jag har fått midja, men höfter och lår är katastrof. FAN vad deprimerande!!:cry:

Sv: Livet är orättvist!!

Jadu, jag gick inte ner ett gram (förutom det på direkt) efter min son, planen var att amma mig smal. Pyttsan heller. Däremot började kilona rasa när jag slutade att amma.

Det var precis lika för mig efter att jag fick Emil för ca 1 år sedan, kämpade på i 3 månader (sedan blev jag ju gravid igen), tyckte jag gjorde precis lika som innan jag belv gravid. Gick då ner 40 kg på 8 månader. Nu gick jag inte ner ett endaste gram jag heller, eller jag pendlade mellan 3-4 kg upp & ner, men det var mest upp. :crazy:

Så jag vet hur det känns, väldigt deprimerande är det då man kämpar på och det händer absolut INGENTING. Man ska ju iofs inte stirra sig blind på vågen. Har du provat att mäta dig, höften & låren för att se om dom blir mindre?

Nu har jag nyss fått barn igen och ska ta tag i vikten igen...känner mig inte så jätteinspirerad iom att det gick så trögt sist, men det är väl bara att kämpa på & inte ge upp...

aha.. då får jag väl ha det att längta efter.

Jag går liksom fortfarande runt i mina mammabyxor för att jag hatar att gå o prova byxor när jag är så här tjock.

Det sjuka är att det ser ut som om jag går ner rejält (förutom höfter o lår), men på vågen syns INGET!!

Min man var världens raraste - när jag tyckte jag var en äcklig fet kärring tyckte han att jag var som en vacker Zorn kulla !

min sambo säger att jag inte alls är fet utan världens vackraste :love:

trist att jag inte känner mig så bara!

När du ammar ställer kroppen in sig på sparlåga. Det är därför man inte går ner. Min plan var också att bli smal som en sticka haha men det sket sej duktigt. Så ta det lugnt, nio månader upp och nio månader ner. När du slutar amma kan du ta tag i motionen på riktigt.

Grattis! Berätta, vad blev det, gick allt bra? Förlossningsberättelse vill vi såklart ha!:D
Och bilder!!

När du ammar ställer kroppen in sig på sparlåga. Det är därför man inte går ner. Min plan var också att bli smal som en sticka haha men det sket sej duktigt. .

Det är ju lika för mig, men alltså, jag undrar om det är så att jag inte gett chokladdieten en riktig chans. Jag ska försöka att äta ännu mera choklad, och se om jag går ner i vikt då?

*På väg mot chokladkakan...*

Efter mitt första barn gick jag ner allt och lite,lite till efter bara några månader. Nu efter anda barnet har jag inte gått ner nått. :( Snarare står jag ca 7 kg över vad jag börajde på. Men nu har jag slutat amma och bara hormonerna slutar forsa runt så hoppas jag kunna gå ner igen. Skulle inte vara fel liksom...

Jenny

Förresten..
Jag som är lite bekväm av mig egentligen har funderat på en grej..

Jag har alltid sagt att jag vill ha åt minstonde 3 år mellan barnen. Kanske är det smartare att skaffa en till direkt så slipper man gå ner i vikt 2 gånger, få det gjort liksom....

Jag hade också "problem" med vikten, inte så att jag som du, kämpade ihjäl mig....:angel:
man måste dessutom äta ordentligt när man ammar, så barnet får i sig det den ska ha, men självklart, man behöver ju inte moffa i sig chips och annat skit.

Hur som helst, ett trick som alla som går på någon form av diet kan testa om man slutat gå ner i vikt är en som är riktigt bra!
ta en rejäl svullar dag!!!!:bow: Ät så mycket fet mat du orkar en dag och sedan på det igen! Det du gör då är att du chockar kroppen och får på så vis fart på förbränningen igen. Bara EN dag dock!!!

Förresten..
Jag som är lite bekväm av mig egentligen har funderat på en grej..

Jag har alltid sagt att jag vill ha åt minstonde 3 år mellan barnen. Kanske är det smartare att skaffa en till direkt så slipper man gå ner i vikt 2 gånger, få det gjort liksom....

Precis så tänkte jag och vi har nu 11½ månad mellan våra barn. :D

Nu vill vi visserligen ha fler barn, säkert ett eller två till. Men det får bli om några/flera år, räcker med 2 barn tätt. :D

Hormoner... inte mycket att göra åt.

Med första gick jag inte ner förrän efter jag slutade amma. Men med andra gick jag ner rätt snabbt. Så det kan vara olika.

Liknande trådar

Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 072
Senast: mrkarisma
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa... 2
Svar
22
· Visningar
3 466
Senast: Qelina
·
Kropp & Själ VARNING lång tråd. Men måste skriva av mig. Jag har gått upp mycket i vikt nu under hösten. Jag är kraftigare byggd men har aldrig fått... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 479
Senast: Twihard
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter... 2
Svar
22
· Visningar
6 836
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår