Livet och allmänt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittills en nykter vecka och så ska den få fortsätta.
Jag såg att flera var oroliga för mig och det vill jag absolut inte att ni ska vara!
Har gått på AA möten nu tre dagar i rad. Och har kontaktat vården mer. Och massor av saker som hänt de senaste dagarna och jag har inte orkat skriva eller nånting här för jag känner att oavsett hur mycket jag gör så skulle jag alltid gjort mer och bättre och tyvärr orkar jag inte mer än det jag redan gör. Sen tillsätter jag mer hjälp allteftersom.
Låser tråden tills vidare men kanske låser upp den när jag är mer stabil. Men just nu är allt fokus på att vara nykter, jobbet och skolan.
Vi hörs och ni är bäst ❤️
 

Jag har nu förklarat att jag vill ha en mer öppen relation. Att för mig känner jag mig instängd och det skapar stress inom mig.
Ja detta har pratat om tidigare men nu är jag nykter så det är lite andra förutsättningar.
Och till svar får jag INGENTING!
Radiotystnad.

Men alltså, det har bara gått 10 minuter..

Gissar att han -om han läst än- behöver lite tid för att reagera och sedan formulera ett svar.
 
Men alltså, det har bara gått 10 minuter..

Gissar att han -om han läst än- behöver lite tid för att reagera och sedan formulera ett svar.
Nja. Jo jag skrev till honom. Hade kunnat sagt det också men risken är att då skulle han skämta bort det.
Över en timme sedan jag skrev så inte tio minuter. Och jag fattar att han blir ledsen! Men vi måste nånstans kunna pratar om även det som känns jobbigt?
 
Nja. Jo jag skrev till honom. Hade kunnat sagt det också men risken är att då skulle han skämta bort det.
Över en timme sedan jag skrev så inte tio minuter. Och jag fattar att han blir ledsen! Men vi måste nånstans kunna pratar om även det som känns jobbigt?
En liten headsup bara på det här med sex när man försöker avsluta ett beroende. I många fall så uppmuntrat man inte till att skaffa nya relationer medan man kämpar med att bli nykter. Dels för att risken är att man byter ett destruktivt beteende mot ett annat. Dvs det där hålet alkoholen lämnar efter sig försöker man fylla med tex sex eller sexuella relationer. Så det kan ju vara läge att sitta i båten tills ditt känsloliv planar ut lite mer. Typ om ett år eller så ta upp frågan igen med dig själv då.
 
Nja. Jo jag skrev till honom. Hade kunnat sagt det också men risken är att då skulle han skämta bort det.
Över en timme sedan jag skrev så inte tio minuter. Och jag fattar att han blir ledsen! Men vi måste nånstans kunna pratar om även det som känns jobbigt?
Absolut att ni måste kunna prata även om det känns jobbigt men du behöver också komma ihåg att han inte fungerar så som du gör och kan behöva tid på sig för att smälta saker. Det du önskar är en ganska stor sak för många och han kanske behöver komma fram till om han faktiskt klarar av att hantera det eller inte.

Ta det lugnt, även för din skull. Det är inte farligt att vissa saker får ta tid.
 
Om min partner skickade ett meddelande om att han vill ha en öppen relation, då skulle det också ta länge innan jag svarar.
I synnerhet om jag fick meddelandet under arbetstid på en vardag.

Kämpa på med nykterheten, och försök landa i den innan du ger dig in i någon annan relation nu.

Kanske försöka uppnå så mycket stabilitet som möjligt innan du gör stora förändringar (göra slut, bli ihop med nån annan osv).
 
Gårdagen var bra, rolig och fin!
Var helt slut när vi kom hem så orkade inte riktigt skriva ens 😅
Fredagen var hemsk. Inte bra alls.

Och det jag skrev om tidigare är fortfarande inte löst och jag vet inte hur jag nu ska gå vidare.
 
Vid något tillfälle gick jag in på Tinder bara för att kolla lite vad som fanns. Samma dag hade han sett det. Därför att tydligen skickar Tinder ut massa idiotiska mail och det hade inte jag kollat.
Så det går inte att ha någon liten hemlighet alls för den människan 😂🙈
 
Vid något tillfälle gick jag in på Tinder bara för att kolla lite vad som fanns. Samma dag hade han sett det. Därför att tydligen skickar Tinder ut massa idiotiska mail och det hade inte jag kollat.
Så det går inte att ha någon liten hemlighet alls för den människan 😂🙈
Jag måste erkänna att jag blir lite provocerad av att du skrattar. Om jag hade varit din partner hade jag blivit väldigt ledsen av att se att du hade varit på Tinder. Om ni inte har ett öppet förhållande - som han inte verkar vilja ha? - så är det ju helt tokigt i min värld att du gör så... :( Det känns som om du har bytt ditt hemlighetsmakeri kring alkoholen mot att ha hemlighetsmakeri kring raggning? Vad är det som gör att du hela tiden letar efter spänning och intriger i din vardag? Vet du det?
 
tydligen skickar Tinder ut massa idiotiska mail och det hade inte jag kollat.

Måste vara något nytt påfund, har aldrig fått massa mail från tinder bara göt att jag går ut på appen.

Tycker dock synd om din partner, som tydligt sagt ufrån att öppet förhållande vill han inte ha.
Samtidigt är han ju ett riktigt mähä som stannar när han vet att du raggar på tinder och förmodligen iaf anar att du knullar runt.
 
Måste vara något nytt påfund, har aldrig fått massa mail från tinder bara göt att jag går ut på appen.

Tycker dock synd om din partner, som tydligt sagt ufrån att öppet förhållande vill han inte ha.
Samtidigt är han ju ett riktigt mähä som stannar när han vet att du raggar på tinder och förmodligen iaf anar att du knullar runt.
Tre mail fick jag. Raderade de fort så minns inte vad det innehöll.
Och nej jag ligger inte runt! Inte nu och kommer aldrig att göra det heller.
 
Jag måste erkänna att jag blir lite provocerad av att du skrattar. Om jag hade varit din partner hade jag blivit väldigt ledsen av att se att du hade varit på Tinder. Om ni inte har ett öppet förhållande - som han inte verkar vilja ha? - så är det ju helt tokigt i min värld att du gör så... :( Det känns som om du har bytt ditt hemlighetsmakeri kring alkoholen mot att ha hemlighetsmakeri kring raggning? Vad är det som gör att du hela tiden letar efter spänning och intriger i din vardag? Vet du det?
Ja jag skrattar egentligen inte alls. Fel val av smily.
Och jo han blev ledsen och sa att jag var elak. Men vi lyckas ju aldrig prata ut om detta på riktigt. Och varje gång jag ens nämner att vi borde kanske separera så kommer han med vad det känns som 100 anledningar till att vi inte ska göra det. Och jo jag känner mig som världens sämsta människa för det blir som att hur jag än gör eller inte gör så gör jag fel 😞
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 072
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
2
Svar
32
· Visningar
5 262
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
911
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 486
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp