Livmodersinflammation

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare aenglah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 849
A

aenglah

Jag har en tik som blir 7 år nu i februari.
Hon har fått valpar en gång då hon var 4 år.

Jag märkte redan vid förra löpet att hennes löp blivit längre och undrar om detta är normalt. Hunden är pigg och har ingen feber.

Men jag känner mig ändå oroad över att hennes löp blivit längre, kan detta vara ett tecken på att hon lättare kan få livmodersinflammation? Borde man operera bort livmodern i förebyggande syfte?

Hon har lagt på sig rätt så många extrakilon sedan valpkullen kan detta resultera i längre löp?

Sv: Livmodersinflammation

Jag har bokat tid hos veterinären för en koll.

Han trodde att hon kunde ligga i farozonen för att få livmodersinflammation förr eller senare.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 065
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
532
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 149
Senast: snöflingor
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
809
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4
  • Guldfasanerna