Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är nog också i nån form av kris och vet inte riktigt om jag vill vara i ett förhållande längre....
Borde prata med honom om det, men jag orkar inte, han kommer inte ta det bra.
Istället drar jag mig bara undan![]()
Det är väl inte konstigt att de diskussionerna är svåra att ta?Hur kan man som vuxen människa vara så velig, och inte veta vad man vill, vad man känner, eller vad man skulle må bra av?
Varför kan jag inte bara säga till särbon typ; vet du, jag ser på dig som en vän, men har inte känslor för dig längre, vi borde göra slut.
Och varför kan jag inte sätta mig ner med den här kvinnan och reda ut att; det är svårt för mig att läsa ditt kroppspråk och jag tycker mig få väldigt blandade signaler från dig, flirtar du? Och om du gör det, vill du ha ett förhållande av något slag?
Vill jag ens få svar på de frågorna? Vill jag leva i något slags limbo? Hur skulle jag känna för henne om jag visste att hon faktiskt var intresserad? Varför vågar jag inte ta diskussionerna?
Jag har inget emot att få rådDet är väl inte konstigt att de diskussionerna är svåra att ta?
(Nu ber du inte om råd, men om du hade gjort det hade jag tyckt att man nog bör hålla isär de båda frågeställningarna helt från varandra.)
Asjobbigt samtal att ta, men känns ju rättvisast för er båda i längden. Tror du kommer vara nöjd efter att ha tagit detJag har inget emot att få råd
Ja, det är helt riktigt två olika frågeställningar. Men frågan om särbons vara eller icke vara blev egentligen aktuell eftersom jag märkte att jag visst kan ha känslor. Jag hade nästan glömt att sådant finns.
Så den delen av frågan är egentligen redigare. Har jag känslor för honom- nej. Ska man ha ett förhållande med någon man inte har känslor för- också nej.
Och det är ju så att det är svåra diskussioner att ta, men jag tycker att jag borde vara modigare.
Det finns inte mycket att säga om det, tänker jag. Men jag vågar tro att det känns bättre när du får det sagt. Oavsett hur det samtalet sedan utvecklar sig.Jag har inget emot att få råd
Ja, det är helt riktigt två olika frågeställningar. Men frågan om särbons vara eller icke vara blev egentligen aktuell eftersom jag märkte att jag visst kan ha känslor. Jag hade nästan glömt att sådant finns.
Så den delen av frågan är egentligen redigare. Har jag känslor för honom- nej. Ska man ha ett förhållande med någon man inte har känslor för- också nej.
Och det är ju så att det är svåra diskussioner att ta, men jag tycker att jag borde vara modigare.