"Livslängd" på järnhjul??

Fahlis

Trådstartare
:confused: Undrar lite hur länge brukar "gummerade järnhjul" hålla innan man måste "regummera" dem igen???? Normal körning ca. 2-3 ggr/v.

Sv: "Livslängd" på järnhjul??

Jag har iallafall haft min roslagsvagn i 4 år och kört hårt och inte tänkt tanken....:idea:

Ja men det var bra att veta. Att det dröjer flera år innan det är aktuellt! :rofl: Tack!

Vet inte riktigt heller hur länge man kan vänta med att gummera om, men det är nog som de andra säger att det dröjer år. På Flyinge tyckte jag att hjulen på vagnarna såg rätt gräsligt ut, liksom flisigt, och de är väl använda x antal år.

Liknande trådar

Hemmet Jag har blivit så kär i en tapet från Rusta... 2
Svar
29
· Visningar
1 566
Kropp & Själ Suck! Jag skrev här om mina helt galna blödningar för ca 1½ år sedan. Jag fick Provera utskrivet för att ta det 10 dagar per månad +... 2
Svar
29
· Visningar
1 507
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 165
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
896
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka