Tänker att många ändå har en mindre veterinärvårdsumma kvar på hundarna, förstår om man inte har hundratusentals kronor i vård när dom är äldre men det är många små ingrepp som kan kosta mycket. Tex tänder osv eller ja en mängd olika problem som kommer med åldern.Jag vet flera som plockar bort försäkringen helt efter en ålder där de anser att de inte kommer göra några större ingrepp på hunden om nåt händer utan att det isåfall blir sista sprutan.
Jag personligen känner eller träffar nästan inte någon som inte har veterinärvård på sin äldre hund, jag ser en del skriva om att dom funderar eller har tagit bort den men verkligheten är nog så att många har kvar en vårdförsäkring även om det är mindre summor.
Tyvärr så är det ju så nu att all veterinärvård, även mindre ingrepp, är otroligt dyra tyvärr. Förr kanske det var lättare att klara sig utan veterinärvård men nu har ju priserna ökat så otroligt så jag tror nog många väljer att ha kvar den.
Jag tycker iallafall att det hade varit intressant att se sådan statistik om rasernas olika vårdbehov.