Ljudproblem

LIA

Trådstartare
Hej igen, alla experter.

Gick in på en hemsida (se nedan) och drabbades av något jäkelskap. Ev något slags spionprogram (eller virus, eller vad f-n som helst), vad vet jag.

Händelseförlopp: När sidan var nästan framme, fladdrade ett flertal nya sidor fram, och sedan blev rutan vit. Datorn reagerade inte alls på några kommandon.
Blev tvungen att stänga av den med strömbrytaren.

Körde igång som vanligt och märkte först inget speciellt. Men så....
Ljudet var borta! Dvs, ljudikonen på fältet längst ner försvann, och med den ljudet. Allt ljud! Inte minsta pip kvar. Någon som har idéer om, hur jag skall bära mig åt för att återställa?

Se även i forum "NH", tråden "När skall allt trams försvinna?". Mina första iakttagelser finns med i inlägg där.

Hemsidan tillhör "Blaze Of Glory" och det är bara att klicka vidare på namnet om någon vill kolla. Men var försiktiga!!

Hoppas någon här kan ge mig ett handtag.
LIA
 
jag vill ju självklart att hemsidan ska fungera, eftersom vi är ett seriöst företag som knappast vill ge våra kunder virus. :crazy: :eek:

Just nu ligger den på angelfire.com, vilket hittills har fungerat bra. Men alla tips på ny server mottages tacksamt!
 
Jag förstår naturligtvis, att du inte medvetet sprider virus etc, men inte desto mindre har båda datorerna blivit smittade av något elände.

Skulle skicka ett mail i morse, men det stoppades av mitt antivirusprogram som meddelade att det fanns en "mask" i brevet. Skitkul! :(
Man kan kanske fråga sig varför programmet inte stoppade masken från att komma in. Jag har ingen aning, dum som jag är på datorer.

LIA
 
hittills har fungerat bra

Det har det ju inte om folk får in spionprogram och skit via sidan. Eftersom du nu vetat om det här några dagar, tycker du inte att du bör stänga ner sidan tills vidare? Eftersom du vill framstå som seriös är det väl lämpligt?
 
Ingen som har några idéer?

Kan lägga till att "masken" jag skrev om togs bort av antivirusprogrammet, så det problemet är borta.
Nu till ljudet (frånvaron av). Hötalareikonen i verktygsfältet är alltså borta. Jag kollade i ett hjälpprogram, och där stod så småningom att man skall gå och kolla i: kontrollpanelen, system, enhetshanteraren, styrenheter för ljud, video och spel.
När jag kom till "styrenheter för..." fanns det inget sådant!

När jag går till: kontrollpanelen, Ljud och multimedia, fliken "händelsescheman" så är nederdelen på "händelsescheman" "död". Dvs delen är grå och volymspaken ur funktion.
Under fliken "ljud" är det lika dött.

Vad återstår? Att att blåsa datorn och programera om, vilket inte låter så kul?

Datorn är 2 år gammal och använder ME.

LIA
 
jag vill ju självklart att hemsidan ska fungera, eftersom vi är ett seriöst företag som knappast vill ge våra kunder virus.

Poppar upp 2 nya fönster vid ankomst till sidan varav ett är angelfires eget, sen kommer det upp en typ Banner och lägger sig tvärs över sidan så både text och bild göms bakom

Om du vill fortsätta att vara ett seriöst företag, så tycker jag du ska skaffa dig ett bättre ställe att ligga på än en gratisplats som anglefire.
 
Tack!

Nu har jag gjort det enligt anvisningarna. "Styrenheter för ..." kom tillbaka under enhetshanteraren, men inget annat hände, såvitt jag kan se.
Provade även att starta om datorn.

Fler tips?!?

LIA
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp