Ljust eller mörkt tak på vindskydd (för knott och myggens skull)

J

joa

Skall bygga vindskydd och funderar på plåttak (mörkare inne i skyddet) eller plasttak (släpper igenom ljus).
Vilket är bäst för att hålla knott och mygg ute?
Är det mörkt håller de väl sig undan bättre, men hur är det om det är ljust?

//Jocke

Inga svar men en fråga...
Hur ska du bygga? Funderade på att göra plågan kort och beställa en modul men du kanske har ett bra förslag?
Jag är ute efter skydd mot knott och bromsar först och främst (hästarna verkar inte krympa av regnet... :D)

Har inte börjat "rita" på det. Skall vara mellan 40-60 kvm hade jag tänkt.
Var finns det färsdiga moduler och vad kostar dom. Är dom flyttbara? Vore ju smidigt.

//Jocke

Jag hittade en på nätet, sektioner på 3x3 m ( i de spännande varianterna 3x3, 3x6, 3x9).
Vi funderade på montera en hjulaxel (modell traktorkärra) på ena kortsidan och draganordning för traktor i andra änden.
Jag har en tilltänkt lösning på uppfällbara stödben och "gummi kjol" (kompensera för markfriheten av hjulen)
Krysstag kan bli nödvändiga för transporten men måste kunna monteras bort.
Vi behöver flytta den några hundra meter från vinter till sommarhagarna.
Titta på länken: Länk (Stallinredning/Vindskydd)
Skriv vad du tycker om det, kan vara bra att ha "fler" ögon.
jag väntar på prislistan.

Instämmer med LIA. Mörkt är det rätta vad gäller flygfän. Dessutom kan det vara skönt under riktigt stekande dagar att få gå in där solen inte når även om det är varmt där inne. Mina hästar föredrog det.

Du får jättegärna skriva ut priserna här sedan.. Pris för ett vindskydd 3x3 m..

Jag är inte imponerad av deras service, dryga veckan och ingegt svar! :mad:
Jag återkommer!

Vi köpte vindskydd för kor. DOm kostade 25pix(för ett eller två, kommer ej ihåg)

Dom är flyttbara, gåra att lyfta upp dom med traktorn.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 172
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 310
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där... 2
Svar
28
· Visningar
3 982
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 632
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka