Loctite på skruvarna?

grådis

Trådstartare
Är nybliven ägare till en Wintec Isabell Werth och ska nu byta koppjärn i den.
Måste man ha Loctite på skruvarna och hur många skruvar är det som ska bort?:confused:

Sv: Loctite på skruvarna?

Ngt Loctite hade jag då inte på mina skruvar då jag bytte järn i min IW, och mitt järn har inte rubbat sig. Dra åt skruvarna ordentligt så går det bra.

Det är två skruvar som järnet sitter i.

Nä inget Loctite eller annat. Det är två yttre skruvar i själva sadelns framvalv, sedan så har du två skruvar till själva järnet. Varje skruv har en baksida som håller ihop allt. Ibland kan gängorna vara utnötta så det inte slutar snurra men då kan man byta ut själva skruvarna. Ligger med nya i varje järnförpackning.

Tack så mycket!:bow:
Blev lite fundersam när jag läste "bruksanvisningen" till järnet.
Har aldrig hört något om att man skulle limma skruvarna.

Jag har aldrig haft det på mina, då får man väl aldrig bort dom sen.
Grattis till världensskönaste sadel. Har oxå en sån:love:

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 277
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
152
Senast: Islaend
·
Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka