Lön i affär och vägarbetare

MissFideli

Trådstartare
Ni som jobbar i affär, vad tjänar ni? Timme eller månadslön.

Om man vill jobba på vägarbeten (dvs som maskinförare och liknande), nån som vet vad för utbildning som krävs?
 
Sv: Lön i affär och vägarbetare

Vad för slags affär? Alla olika?

Tidigare har jag arbetat i butik inom dagligvaruhandel och då tjänade jag som mest 128 kr/timme (efter nästan 5 år).

Just nu arbetar jag i butik inom fackhandel och tjänar 118 kr/timme.
 
Sv: Lön i affär och vägarbetare

Om man vill jobba på vägarbeten (dvs som maskinförare och liknande), nån som vet vad för utbildning som krävs?

Det beror ju väldigt, väldigt mycket på VAD man har tänkt jobba med på vägarbetet. Vissa arbeten vid vägbyggen behöver man vara ingenjör eller lantmätare för att utföra t.ex. Andra kräver kurser inriktade just på arbete på väg. Vissa klarar sig rätt långt med C/CE-körkort. Kanske med tillägg för transport av farligt gods. Snart YBK. Man kan behöva utbildning som trafikvakt. Sen ett gäng specialkurser för de maskiner man tänker framföra. Och så vidare.

Det beror som sagt på vad man vill göra vilken/vilka utbildningar som behövs... ;)
 
Sv: Lön i affär och vägarbetare

Jag jobbar i livsmedelsbutik och har 23 600 i månadslön. Lång erfarenhet och en hel del ansvar.
 
Sv: Lön i affär och vägarbetare

Jobbar i butik har 116 kr timmen och så har ju handels avtal väldigt trevlig ob ;)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jobba inte deltid/ med uppehåll då det påverkar din pension. Varenda krona du tjänar räknas. Hört dessa 2 hela livet från olika håll...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 009
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 653
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Jobbar och håller på att utbilda mig högre genom studier, jag fick ett papper av chefen med en ny lön nyligen, 26600kr skulle jag få...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 923
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
577
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp