Bukefalos 28 år!

Lön & skatt?

XiwT

Trådstartare
Hjälp mig kära buske.
Efter tre arbetade nätter o en skoldag där i mellan samt ett fruktansvärt migränanfall i natt är min hjärna inte med mig.

Fått massa jobberbjudande nu kommande månader.
Men måste räkna ut så jag inte tjänar mer än fribeloppet på CSN.

Jag vet min lön EFTER skatt, men vill då lägga till så jag vet hur mkt det blir innan skatt, så kan jag räkna ut det jämfört med fribeloppet från CSN.
Kommunen jag bor/ arbetar i har skattetabell 32 om det hjälper.
Förr fanns de en lista där man kunde kolla skatteintervaller. Ex, tjänade jag mellan 5000 -10000 var skatten på x summa också vidare (hoppas ni förstår) men hittar ingen sån tabell nu.
Så hur räknar jag ut det??

Exempel om jag tjänar 9850 kr UT, vad bli det innan skatt då? Hur räknar man det?

Hoppas någon kan hjälpa mig reda ut detta, så min överbelastade ovåch trötta hjärna kan släppa detta
 
Hjälp mig kära buske.
Efter tre arbetade nätter o en skoldag där i mellan samt ett fruktansvärt migränanfall i natt är min hjärna inte med mig.

Fått massa jobberbjudande nu kommande månader.
Men måste räkna ut så jag inte tjänar mer än fribeloppet på CSN.

Jag vet min lön EFTER skatt, men vill då lägga till så jag vet hur mkt det blir innan skatt, så kan jag räkna ut det jämfört med fribeloppet från CSN.
Kommunen jag bor/ arbetar i har skattetabell 32 om det hjälper.
Förr fanns de en lista där man kunde kolla skatteintervaller. Ex, tjänade jag mellan 5000 -10000 var skatten på x summa också vidare (hoppas ni förstår) men hittar ingen sån tabell nu.
Så hur räknar jag ut det??

Exempel om jag tjänar 9850 kr UT, vad bli det innan skatt då? Hur räknar man det?

Hoppas någon kan hjälpa mig reda ut detta, så min överbelastade ovåch trötta hjärna kan släppa detta
Skatteverkets tabeller?
http://www.skatteverket.se/download/18.3f4496fd14864cc5ac9f756/1418387307451/manadslon32.pdf
 
Det står på lönespecen vad du tjänat innan skatt.
Jo, det vet jag. Men nu har jag fått inbokat massa timmar inför kommande månader, så jag vet vad de timmarna ger mig efter skatt, men behöver veta vad det blir innan skatt..... Så jag har koll på gränsen CSN har, det är räknat innan skatt nämligen.
 
Jo, det vet jag. Men nu har jag fått inbokat massa timmar inför kommande månader, så jag vet vad de timmarna ger mig efter skatt, men behöver veta vad det blir innan skatt..... Så jag har koll på gränsen CSN har, det är räknat innan skatt nämligen.

Att räkna inkomst brutto är det normala. Vet du inte din timlön brutto?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Behöver er hjälp att räkna ut tjänstgöringsgrad och lön. Jag har blivit erbjuden ett jobb. Jag arbetar i nuläget 75%, heltid på jobbet...
Svar
11
· Visningar
1 671
Senast: Ainon
·
Gravid - 1år Är det någon här som vet hur det fungerar/har erfarenhet med föräldrarpenning och FA-skatt? Jag är anställd på 60 % på ett företag. Vid...
Svar
3
· Visningar
1 510
Senast: Sedna
·
Skola & Jobb Hej. Jag behöver lite hjälp ang det här med företagande. Jag är fotograf och har f-skatt (som jag precis fått och alltså aldrig använt...
Svar
8
· Visningar
1 792
S
Avel Skulle vilja få till en diskussion om hur ni andra hobbyavlare tänker, dvs ni som har runt 1-4 ston (det får man väl ändå kalla...
Svar
19
· Visningar
1 825
Senast: sydney
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp