Bukefalos 28 år!

Lön som PA?

Sv: Lön som PA?

Jag har ett extrajobb som PA. Ett lugnt och trevligt jobb hos en trevlig kvinna. Alla i min arbetsgrupp har 125 kr/ h+ob. Semestertillägg tillkommer, privat företag. Vi i vår grupp har förhandlat fram ett speciellt avtal, ex alla i gruppen ska ha samma lön och vi ska ha lön när brukaren reser bort även om vi inte följer med. Många företag betalar inte ut lön när brukaren inte behöver assistans. Ingen av oss har uska-utbildning (brukaren vill inte ha uskor eller sköterskor). Tre av oss har läst på universitetet och den andre har bara grundskola. Brukaren har själv anställt oss via ett ass-företag. Hoppas att min info är till någon hjälp.
 
Sv: Lön som PA?

Jag har drygt 130 kr/h, tror det ligger närmare 135. Plus OB såklart. Enligt arbetsgivaren är jag den som har högst timlön på vår arbetsplats. Har jobbat på samma ställe i drygt 7 år och har sedan tidigare 4 års erfarenhet. Brukaren har medelstort omsorgsbehov och våld förekommer nästan varje dag.
 
Sv: Lön som PA?

En sak att tänka på när man jämför lön är att se på övriga förmåner.

Jag har t ex förutom friskvårdsbidrag (som väl är standard numera), extraförmånlig pensionsförsäkring, jag har privat sjukvårdsförsäkring, pedagogiska måltider/fri kost, fri parkering osv.

Fria måltider t ex, det ger ju vartenda pass man jobbar ett "lönepåslag" motsvarande kostnaden för det man annars hade ätit.
Parkering är för min del stor skillnad på om den är gratis eller jag får betala, då det kostar skjortan att parkera i Uppsala.
Osv.
 
Sv: Lön som PA?

Ja, o vi var på bio i lördags , gratis för oss med popcorn o så....var på liseberg karlstad-gbg tåg ...gratis allt i 4 dgr och lön 24/h dygnet..det är ju som att leva med ett barn med sprc behov bara....dock jobbar jag mest nätter o då är det typ inget att göra mer än surfa o kolla på TV
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 554
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Jag funderar på att ev söka ett jobb. Och då kommer funderingarna kring löneanspråk. Jag HATAR sånt. Senaste tre jobben jag haft så det...
2
Svar
20
· Visningar
2 341
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Jaha där kom domen... vart på möte med min chef min arbetscoach och en tjej som heter Anna som är arbetsledare inne där jag jobbar...
2
Svar
26
· Visningar
3 855
Senast: ridtravare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp