Löneanspråk

Girasol

Trådstartare
Jag har sökt en tjänst som chef på mitt jobb. Utlagd internt. Hintad av två chefer att söka, dock har fler sökt och intervjuer kommer att hållas kommande vecka. Upplägget är 3 månaders vikariat och sedan kan det gå över i tillsvidare. Under de här tre månaderna så ingår inte personalansvaret eftersom det är mitt i pågående lönerevision.

Nu till min fundering, hur ska jag på ett smidigt sätt begära rätt lön utan att helst ange siffror och om jag måste det, hur bör jag tänka? Jag vet ju vad ingångslönen ligger på i runda slängar med fullt ansvar.

Behöver lite input, för nu har jag låst mig i mina funderingar.
 
Ange en exakt siffra du skulle vara nöjd med i lönekuvertet för att ta den nya tjänsten.

Får du minst så mycket erbjudet, så är du nöjd och allt är väl.
Har de en annan ide om vad som är rätt, får du veta det och kan ta ställning till det.

Du kommer inte att bli utesluten ur processen utan chans att ändra dig, oavsett vart du lägger dig. Möjligtvis om ditt löneanspråk visar på att du inte alls förstått vad tjänsten innebär - dvs ligger tiotusentals kronor fel i anspråket.

Det är ingen särskild ide att gå igenom långa intervjurundor, tester och kvalificeringar för att det sedan ska visa sig att det är just dig de vill ha, men de ändå inte vill betala i närheten av vad du vill ha för jobbet. (been there done that)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag sitter i en situation som jag tror att ganska många tycker är lite "lyxig", jag tycker det känns total pannkaka! Lite snabb...
2
Svar
24
· Visningar
2 758
Senast: moster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp