Löpningstider och hanar

F

fisken

Hur reagerar era hanhundar när det är tikar som löper i området?
Min 6 månaders valp har betett sig lite märkligt de senaste dagarna. Gått med nosen i vädret (är en jakthund som helst väljer att gå med nosen i backen i vanliga fall) och gnäll en massa. Vill inte va ute o vill inte va inne o inget är bra. Lite okoncentrerad är han med. Fick sen reda på att grannens hund löper. Så jag antar att det är det.
Han har ätit dåligt de senaste 2 dagarna, men det kan ju bero på annat med.
 
Sv: Löpningstider och hanar

Jag märker ingen skillnad på min. Bor mitt i stan så jag antar att tikar löper lite titt som tätt här och jag kan inte avgöra det genom att titta på min hane. Han är alltid lika kocko. ;):D
 
Sv: Löpningstider och hanar

I princip inget alls.
Enda är att han fastnar lite om han får lukta på en fläck där löptiken svättit.
 
Sv: Löpningstider och hanar

Min hanhund reagerar inget alls på löptikar i området, han reagerar bara om han får träffa tiken ifråga och umgås med henne.
 
Sv: Löpningstider och hanar

Min gjorde precis som din första gången som grannens tik löpte sen han kom hem hit. Nu märks det inte alls på honom längre, så jag antar att det är
"nyhetens behag"
 

Liknande trådar

Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 834
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Har en 6 årig tik en omplacering som aldrig förr bott tillsammans med andra hundar. Sen har vi en nu snart 8 månaders hund (tiken hade...
Svar
10
· Visningar
1 715
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Har nyss fått hem en valp och har sedan tidigare en 6 årig tik. Hon är väldigt nyfiken på valpen vill gärna nosa och titta på vad han...
Svar
18
· Visningar
2 248
Senast: Ratax
·
Hundträning Hej. Jag har en liten chihuahua på 9 veckor imorgon. Jag har 3 saker jag vill ha lite tips och råd för :) Han har varit hos mig en vecka...
Svar
15
· Visningar
3 215
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp