Lös hund attackerade häst med ryttare

En ryttare på häst hamnade i en jobbig situation i onsdags då en stor hund plötsligt dök upp och attackerade ekipaget.
Min man ramlade av för en tid sedan när en lös hund skrämde hästen. Alldeles för många hundägare som inte har koll på sina hundar tyvärr. Jag får en klump i magen varje gång jag rider och får syn på en lös hund …Svårt att veta vad man ska göra. Jag säger alltid till men hundägarna verkar inte förstå vare dig faran eller allvaret
 
Sjukt hur många som har lösa hundar och ingen koll. Möter lösa hundar alltför ofta när jag ledsagar funktionsnedsätta barn på deras ponnyridning och man kan ändå se oss från långt håll så det finns gott om tid att koppla hunden men icke...
Min kompis blev också påhoppad av en husky när dom var ute och red på känd hästväg, både hon och hästen blev bitna innan hästen fick in en spark som dödade hunden. Så det var rent kaos för alla inblandande
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Nedräkningen har börjat - på onsdag drar Gothenburg Horse Show igång i Scandinavium, en hästfest som lockar ekipage på alla nivåer. Här...
Svar
0
· Visningar
145
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter På måndagsförmiddagen attackerade en hund flera hästar i Mora.
Svar
0
· Visningar
325
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Motivation och nervositet går hand i hand hos ryttaren. Mentalcoachen Matilda Norling menar att mycket fokus läggs på hästens utveckling...
Svar
0
· Visningar
100
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Två ryttare till häst har i två separata händelser blivit jagade och attackerade av hundar när de ridit på stranden i Storbritannien de...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 873
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp