Bukefalos 28 år!

lös i magen av hösilage??

T

tek

Är just vad mina hästar blir. Varför och vad kan jag göra?
Trodde att de skulle vänja sig förra året(första året med hösilage)men så blev inte fallet.

Är detta vanligt? :confused:
 
Du får nog helt enkelt acceptera att dina hästar tyvärr inte klarar att äta hösilage.
 
Kan vara blött och spätt? Lågt fiberinnehåll?
Prova att ge lite halm, eller annat fiberrikt. Klart de kan äta hösilage om det är sjysst kvalitet!
 
Välkommen i klubben! Min häst kan inte heller bara äta hösilage trots att vårt är som hö. Jag har förstått att det är PH-värdet som är annorlunda för hästmagen och om de är känsliga så går det inte. Jag har löst det genom att ge några mål hösilage och vanligt hö till kvällsmålet. Det klarar min häst. Du får prova och ge hö till kvällsmålet och se vad som händer. Jag märkte skillnad direkt. Lycka till!
 
Jag har faktiskt testat detta men det verkar inte funka men jag skall testa det igen för säkerhetsskull kanske skall jag köpa lite halm oxå??
 

Liknande trådar

Hästvård Hej har precis kokat första satsen av Carrageenörtet och slogs av att det blev som en stel pudding. Trodde det skulle vara lösare i...
Svar
8
· Visningar
520
Senast: Stålvilja
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
611
Senast: Ray
·
Hästvård Ni som har erfarenhet av hästar som är lösa i magen, vad är era bästa tips på preparat som hjälper magen att komma i balans och...
2
Svar
31
· Visningar
1 951
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp