Lösa benbitar i framknäna?

D

Dizan

Hur vanligt är det att vbl får/har lösa benbitar i framknäna? Hur många får problem av det? Min förra pålla hade benbitar i haserna - "enkelt" ingrepp & fick ta hem henne samma dag. Hur är det när man opererar fram? :confused: :confused:
 
detär ganska så ovanligt, men jag har haft nån som haft detta, konvalecensen är lite längre än med haserna och kotorna...men sen är det väldigt olika konvalecens beroende på vilken veterinär dom kommer ifrån..t ex helsingborg skiljer sig mycket i från t ex solvallakliniken.
tyvärr så gick det inte så bra för den hästen som jag hade, men det kan bero på andra omständigheter än just benbitarna, i hennes fall ett helt inkorrekt framställ..
 
Det var inga lösa benbitar utan värsta tänkbara - en gammal fraktur - går inte att operera & få bra - avlivning :cry:

Vet inte hur mycket otur man kan ha, men förra sommaren fläkte sig min 00:a på betet - fraktur i bäckenet & nu dethär.....är nog inte meningen att jag ska ha häst :cry:
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst opererades i måndags för att plocka bort lösa benbitar. En i vä has och en i hö bak kota. Operationen gick bra men när han...
Svar
16
· Visningar
1 871
Senast: Sirap
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
432
Senast: Hoarfrost
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 017
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 742
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp