Bukefalos 28 år!

Lösa hundar

Lazio

Trådstartare
Jag var ute på morgonrundan med min hund imorse vid 8-tiden. Gick den vanliga rundan (skogsområde mellan bostadshus), och när jag kommer ut på vägen som leder hem ser jag en hund springa runt i skogskanten och nosa. Mollie ser den och vill hälsa, jag tittar efter ägaren, men ser ingen alls nånstans. Det är en cavalier king charles spaniel (tror jag dom heter) och den har sett oss nu och kommer lullandes (mm den lullade verkligen). Vad ska man göra egentligen? :crazy:
Mollie löper och jag vill inte att hunden ska hälsa alls, jag vet ju inte vad den tänker göra, visserligen skulle den säkert inte nå upp och para sig men ändå. Så jag satte foten framför Mollie så den inte kom åt att nosa och så sa jag åt den att sticka iväg. Då stannar hunden och morrar åt mig. :crazy: Jag säger åt den att sticka iväg igen men den bara morrar mera.. :confused:
Så jag tar Mollie och går, då lullar den efter oss. Då blir jag arg och ryter åt den och tar några steg mot den, och då lullar den iväg. Medan jag går åt bostadsområdet till kollar jag om nåns dörr är öppen nånstans så att den kan ha smitit. Sen kommer jag på att våra grannar har faktiskt en sån där men jag vet ju inte om det är deras. :crazy: Så jag gick och skulle ringa på deras dörr för att kolla om hunden hade smitit, då sitter hunden där, utanför staketet och glor och krafsar under staketet :crazy:
Ingen öppnar dörren och hunden morrar åt mig. Då blir jag sur och lyfter bara upp den över staketet, sen lägger den sig där.

Alltså, har folk ingen koll på sin hund eller vad är det? :mad: :confused:

Jag är glad att det inte var en stor schäferhane eller nåt jag träffade, kul med min löptik liksom. :crazy:
 
Sv: Lösa hundar

Jag är glad att det inte var en stor schäferhane eller nåt jag träffade, kul med min löptik liksom

Det gjorde jag med min löptik... :crazy:

En äldre herre i området har en stoooor schäferhanne som ALLTID går lös, och plin på hunden är väl sisådär...
Min sambo har stött på dem flera gånger och hunden har ibland rusat mot honom och ägaren har inte ingripit. Detta var när vår tjej inte löpte, så då räckte det med att sambon skrek åt hunden att hunden att gå iväg.
Men när jag stötte på den så fick jag släpa upp min löpande hund i famnen och putta bort hunden med benet. Först då reagerar ägaren och kommer fram och tar hand om sin hund....
 
Sv: Lösa hundar

Nja det är ingen vavva om man säger så....
nu var det snart två månader sen, så hon vägde väl 23-25 kilo kanske.... det är ganska tungt att snabbt lyfta upp
 
Sv: Lösa hundar

Det gjorde jag med min 20-kilos tik nu när jag var i femte månaden och grannens hund blev utsläppt ("han stod ju bara vid dörren och gnällde och ville ut" :mad: ") när min hund höglöpte. Från grinden till dörren är det ca 25 meter. Gissa om jag var förbannad!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 294
Senast: linnsan
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 410
Äldre Det blir mer spännande än man tänkt sig ibland.. Ska släppa ut hunden för en nattkiss. Öppnar dörren - där står ungräven. Och tittar...
2
Svar
24
· Visningar
10 166
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 740
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp