Lösningar om du inte får e-post från Bukefalos som exv gör att du inte kan skriva inl

För att kunna skapa trådar och skriva inlägg måste man följa instruktioner i ett bekräftelsemail som skickas efter att man skapat ett användarkonto på Bukefalos.

Jag får ofta mail eller PM från användare som säger att de inte fått något mail.

Detta är de vanligaste problemen:

De har angivit en felaktig e-postadress, (det finns då inget att göra annat än att skapa ett nytt användarkonto med rätt adress.)

De har ett e-postkonto där det finns begränsat med plats och det har blivit fullt. (Rensa bland e-posten så att det finns en chans ett e-posten kommer fram.)

De har hotmail eller vilken annan mail som helst som fått för sig att mail från bukefalos är spam och placerat dem i någon typ av spam-mapp. (Kolla upp så att de olika e-postfilter som finns hos dig eller din e-posttjänst släpper igenom mail från bukefalos. Kolla upp din spam-mapp så att de inte ligger där)

En del verkar ha bytt e-postadress, men inte bytt den adress som finns angiven i kontrollpanelen. Detta gör att jag får en massa mail i retur och du som användare förlorar ditt användarkonto om du skulle glömma din e-postadress eller skulle tvingas verifiera din adress av annat skäl. (Kolla upp så att adressen under kontrollpanelen är den riktiga.)
 
Sv: Lösningar om du inte får e-post från Bukefalos som exv gör att du inte kan skriva inl

HUr länge dröjer det innan en ny användare kan svara i trådar och själv lägga ut en ny tråd?

Alltså ungefär hur många dagar får man vänta....
 
Sv: Lösningar om du inte får e-post från Bukefalos som exv gör att du inte kan skriva inl

Den nya Bukemedlemmen undrar fortfarande när h*n kan svara och skriva egna trådar....

Det enda som händer är att h*n får samma mail och klickar på samma "rad" och där svarar på samma frågor...

Men det är också det enda som händer....

H*n har väntat nu i flera dagar utan att kunna göra annat än läsa....
 
Sv: Lösningar om du inte får e-post från Bukefalos som exv gör att du inte kan skriva inl

Och nu kan den nya medlemmen tydligen inte få bli medlem då h*n saknar egen dator?

Vi är villiga att låta grannen få låna våran dator och vårat bredband...men medlem här på Buke kan h*n inte få bli då JAG redan är medlem???
 
Sv: Lösningar om du inte får e-post från Bukefalos som exv gör att du inte kan skriva inl

Ledsen att ni inte fått något svar tidigare. Det sista förstår jag inte riktigt, vem har sagt det?

Det är viktigt med bekräftelse mailen att man använder det sista man fått, då de gamla blir ogiltiga i samband med att nästa påminnelse skickas.
 
Sv: Lösningar om du inte får e-post från Bukefalos som exv gör att du inte kan skriva inl

När h*n "svarade" på det sista verifikationsmailet så kom det fram en ruta som det stod att det redan fanns en användare, palle, på denna IP-adress.....

H*n kan komma in med sitt användarnamn men mer än läsa har h*n inte kunnat göra...

Men vi får väl försöka igen...
Skam den som ger sej ;)
 
Sv: Lösningar om du inte får e-post från Bukefalos som exv gör att du inte kan skriva inl

Kolla så att du inte är inloggad, och inte kryssat för kom ihåg mig, när personen klickar på länken.
 
Sv: Lösningar om du inte får e-post från Bukefalos som exv gör att du inte kan skriva inl

Okej, det är kanske en del av problemet...

Jag är ju i princip alltid inloggad, är bara utloggad när det gjorts några ändringar och ALLA blivit utloggade...

Plus att jag nu måste lära mej att alltid logga ut då grannen som sagt också vill kunna "prata" på Buke...
 
Sv: Lösningar om du inte får e-post från Bukefalos som exv gör att du inte kan skriva inl

Det hjälpte inte :(

H*n kan fortfarande inte svara eller skriva nya trådar :(

Och följer vi anvisningarna i länken får vi bara tillsvar att användaren redan är registrerad....

Moment 22-syndromet kanske???
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Kolla upp din e-postadress. Jag planerar att uppgradera Bukefalos till ett nytt forumsystem. Detta kommer inte ske den närmsta tiden...
2
Svar
35
· Visningar
7 602
Senast: Borttaget konto
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Jag förbereder just nu för en större uppgradering av forumet och många andra delar av Bukefalos. Det bör innebära en hel del fördelar...
2 3
Svar
55
· Visningar
11 154
Senast: Cheeserica
·
  • Låst
  • Artikel
Bukefalosnyheter Jag förbereder just nu för en större uppgradering av forumet och många andra delar av Bukefalos. Det bör innebära en hel del fördelar...
Svar
0
· Visningar
1 985
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp