löven kanin

F

fidobusen

jag har en dvärgvädurshane som är kastrerad, han är nu 2,5 & i en ute bur. Funderar nu på att köpa en kaninkompis till han,,,ska åka & titta på en löven kanin imorn. Undrar om det finns ngr som har lite tips & ideèr att bistå i all kanininformation,,,,, :confused:
 
Vad bra att du ska köpa en kompis till honom! Det brukar inte vara några problem om man bara sköter introduceringen rätt. Låt dom träffas på, för båda okänd mark. Tänk på att du måste låta dom göra upp rangordningen. Slåss dom ser det värre ut än vad det är!
Lycka till!
 
köp en hona!!
när du kommer till introduceringsbiten får du meddela oss här så hjälper vi dig, vi är några stycken som är ganska haj på just kaninintro :D
 
har nu köpt en underbar liten flicka, :love: Snofsan :love:, hon är en blandning mellan vädur & löwen.
Snofsan & Binne funkar bra ihop,,,det enda jag ångrar är att han inte fått en vän tidigare :( då han uppskattar sällskapet & har blivit positiv i humöret :banana:
Ha det gott//Snofsans matte
 
Måste passa på å fråga!!!
Har en kastrerad dvärgvädurs hane som också precis har fått en kompis (hona). De har bott bredvid varandra i ca tre månader och känner varandra ganska väl. Hanen blev kastrerad för ca 3 veckor sedan och igår fick de flytta in tillsammans. Men han jagar den stackars honan nästan hela tiden och försöker para sig med henne!!!! Hon verkar tycka det är lite jobbigt och hoppar iväg så fort han hoppar på henne men de har inte slagits något alls, utan är vänner i övrigt. Kommer hanen att lugna ner sig eller kommer den stackars honan aldrig få vara ifred? :confused:
 
De brukar i allmänhet lugna ner sig efter 1-2 mån. Men det är individuellt han kan genomföra en parning ett tag till men det blir inget!
 
1 - 2 månader!!! :eek: :crazy: Hoppas den stackars honan orkar med honom utan att bli galen.
Fast det är väl nyhetens behag som gör honom så ihärdig! ;)
 
Min kanin, Binne, har varit kastrerad i 1 år, men uppfödaren som jag köpten Snofsan sa att hans "ridande" är helt naturligt & har inget med hans sexlust att göra. Det är som med hanhundar :bump: dom ska visa vem som bestämmer :rofl: Det kommer att gå bra !! Bara låt dom va,,
Binne red på Snofsan lite grann i ca 2 dar men nu är det inga problem :love:
 
hanen kan genomföra en 'lyckad' parning upp till en månad efter kastration - så vänta minst en månad så att all spermaproduktion avvecklats. sedan dröjer det ytterligare ett tag innan hormonnivåerna balanserar sig...

ang. ridande så gör alla kaniner så, oavsett kön. ett sätt att visa dominans men med sexuell betydelse - eftersom deras starkaste instinkt är att fortplanta sig och därmed skaffa sig bäst förutsättningar till detta.
 

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 129
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 555
Senast: KesoNeso
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 907
Senast: tanten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 346
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp