Lokal dressyr i Laxå

Sv: Lokal dressyr i Laxå

Jag har visserligen inte varit nere i stallet något idag, har bara varit i Nyhammar där jag har hästen. Men alltså, jag har inte heller fått något ryttarmeddelande ännu. :(
Hoppas att det kommer i morgon, annars får du ringa till Eva och fråga! De borde ju åtminstone höra av sig om man inte får vara med och rida..
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Dom ringde just från LxRA
Passade på att fråga hur många lag som var anmälda.
Jisses det är 13 stycken! :eek:
Tror aldrig att det varit så månnga i DIV III.
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Jo jag vet, hörde det med!
Har dock inte riktigt koll på vilka lag det är som är med.

Jag startar 3:a i LC:2an, rider m.a.o runt ca 8.45 om allt går som beräknat. :o Tur att jag inte vart bortlottad i alla fall!
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Jag blir så avundsjuk på er som vara med o tävla! Men jag kommer åka dit o kika iaf! O se hur det går för laget förståss!
Ni får lycka till!
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Nu har jag fått meddelande på telefonsvararen att jag är bortlottad.
Ni får lycka till imorgon ni andra!
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Stackare :( Du kunde ju ha ridit i stället för mig istället.. *gaahh* nervös som tusan!!
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Tack så mycket (det lär behövas ;) ) men du får komma och köpa fika av mig i morgon då :p. För efter att jag har ridit så ska jag stå och sälja.., ända fram tills klockan sex på kvällen.... :smirk:
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Kl 18 var ju en glädjetid... ;) Åkte inte hem förrns vid kl 20. Men det var ju så härligt väder så det gjorde inte så mycket!

M.
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

cactuspower... Vet du om de kommer skicka in resultaten till distriktet så de hamnar på deras sida? Glömde kolla vart jag hamnade individuellt i resultatlistan... :crazy: :o Så mycket tävlar jag mot de andra :angel: *tävlar mot mig själv*
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Nej, det dröjde längre tid än väntat om man säger så. Och ändå så började hela alltet redan vid halv nio på förmiddagen ju! Hoppas att ni alla deltagare var nöjda med tävlingen i alla fall. Hur tyckte ni det var? Med framridning, uppstallning, tävlingsbanan, speaker, domare, priser, sekretariat och ja.. allt? :p



Jag vet inte om resultatet kommer skickas in till distriktet eller ej.
Men vad hette du nu igen då? Du kan PM:a om det är så!

Men var det du som red i ÖFK´s lag som var gravid eller minns jag fel?
Kul kommentar du fick i sånna fall, var ju nere i ridhuset i slutet av klassen (LB:n) när jag var "springare".

Själv fick man hela 108 poäng i LC:2an HAHA. Sämsta jag nånsinn fått :p.
Hade egentligen strykit mig men så fick Ingrid övertala mig om att starta i alla fall.
Så de fick gå och säga till att jag skulle starta i alla fall, bara för att rida igenom programmet. Men det vart ju inte speciellt mycket galopp, bara lite på ena långsidan, han var lite skvätten just där domaren + sekreteraren satt, själva staketet brydde han sig inte så mycket om. Och jag tyckte att han var allmännt spänd.. men seg där inne, trubbade bara av typ.. men han kändes inte så bra på framridningen heller.



Men vi ska tydligen arrangera en lokal dressyr i höst sen igen är det tänkt.
Då är ni välkomna igen! :D Själv har jag som mål att kunna vara med på min egen häst då och rida.
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Jag såg nog när du red tror jag. Red du en fux som heter Max?
I så fall stod jag i hans box i stallet.
Tycker på det hela taget att det var en trevlig tävling, svårt att tycka så mycket annat när vårt lag vann ju :)
Dock var min häst inte sig själv i Lb. Nu blir det kotknackare och
genomgång av honom för nåt är fel nånstans.
Det jag hade kunnat önska av arrangemanget var dels att det inte fanns nån startlista vid resultaten men det kunde jag överleva.
Framför allt var det speakern jag hade åsikter om. Det hade varit bra om hon hade sagt startnummrena också och inte bara namnen på ryttaren.
Jättesvårt för mig som var ensam att veta under framridningen hur långt de kommit.
Sen hade jag gärna fått en hästförteckning också.
Men på det hela taget bra, trevligt bemötande fin framridningsbana
och fina priser :)
Kommer att åka dit igen om det blir fler tävlingar :)
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Vilken placering fick egentligen Rosendahl RF i lagtävlingen?? Med tanke på att h*n som har ridskolan stoppade prisutdelning och menade på att ÖFK inte blivit 3:e placerade... Försökte h*n få upp sitt eget lag eller???

/Lizzie

cactuspower skrev:
Nej, det dröjde längre tid än väntat om man säger så. Och ändå så började hela alltet redan vid halv nio på förmiddagen ju! Hoppas att ni alla deltagare var nöjda med tävlingen i alla fall. Hur tyckte ni det var? Med framridning, uppstallning, tävlingsbanan, speaker, domare, priser, sekretariat och ja.. allt? :p



Jag vet inte om resultatet kommer skickas in till distriktet eller ej.
Men vad hette du nu igen då? Du kan PM:a om det är så!

Men var det du som red i ÖFK´s lag som var gravid eller minns jag fel?
Kul kommentar du fick i sånna fall, var ju nere i ridhuset i slutet av klassen (LB:n) när jag var "springare".

Själv fick man hela 108 poäng i LC:2an HAHA. Sämsta jag nånsinn fått :p.
Hade egentligen strykit mig men så fick Ingrid övertala mig om att starta i alla fall.
Så de fick gå och säga till att jag skulle starta i alla fall, bara för att rida igenom programmet. Men det vart ju inte speciellt mycket galopp, bara lite på ena långsidan, han var lite skvätten just där domaren + sekreteraren satt, själva staketet brydde han sig inte så mycket om. Och jag tyckte att han var allmännt spänd.. men seg där inne, trubbade bara av typ.. men han kändes inte så bra på framridningen heller.



Men vi ska tydligen arrangera en lokal dressyr i höst sen igen är det tänkt.
Då är ni välkomna igen! :D Själv har jag som mål att kunna vara med på min egen häst då och rida.
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Jasså var det det saken gällde.
Hörde aldrig varför de stoppade men att nån hade
åsikter om något förstod jag.
Ska bli spännande till helgen och se hur det går då.
Jag ska åka dit och heja på mitt lag eftersom jag inte tänker rida denna omgång.
Jag skulle vilja se hela resultatlistan för lagen, hoppas den kommer på distriktets sida.
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Aha, Det är alltså du som är Helena? :)
Därav ditt användarnamn här på buke, eller? Satt och funderade på det! :)



Jo det gjorde jag.. :o

Grattis till segern i alla fall! :bump: Det gick väll rätt bra för er, individuellt också - menar jag? Alltså, i princip för alla er "kumlingar" som red i laget.

Ang. speakern var det nog mest ovana. Både från Maggan och Eva som turades om med att speaka är nog mest ovana och i planeringen föll startnumrena tyvärr bort...

Och till nästa tävling får vi lov att sätta upp en startlista vid resultatena. Tror vi får fixa en komplett resultatlista efter resp. klass på vanligt papper och ha det uppsatt med för det var många som frågade efter detta.


Och så får vi se till att fixa en hästförteckning med!
Det saknade faktiskt jag med, hade vart kul o kunnat kolla i...


Ja, de har ju som sagt tagit upp och kommer troligen att arrangera en lokal i höst igen. Kring september - oktober, då ska ja förhoppningsvis debutera - eller ja, kusen min då.. :D
Går förhoppningsvis bättre än vad de gjorde i söndags.. :o :D :crazy:
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Jag är lite osäker på vilken placering Rosendahl fick i lagtävligen, men jag förstod inte varför de skulle bryta prisutdelningen för ? För så himla bra till tror jag inte att de låg till ? Hon son red Solo (den dära fläckiga) tror jag hade runt 165 p, men My och Randi hade ju bara 120 p tror jag det var, den tredje ryttaren har jag visserligen ingen koll på hur de låg till med poängen. Men som sagt så tror jag inte att de var så himla nära att få en placering ?


Kumla hade ju 500 p, ÖFK hade väll 192 och Dylta har jag för mig hade 191 p samt att Laxå kom 4:a på 487 p. Sedan var det ju Wittwång som kom femma ju? Så om ÖFK hade åkt ner något så hade det ju knappast påverkat Rosendahls placering i laget?
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Japp du har helt rätt. Det är jag :)

Jodå det gick bra för alla utom för mig i andra klassen.
LC gick jättebra men sen.....
Hästen var som förbytt, har haft lite strul ett tag men nu var han rent istadig på framridningen. Gick inte att få honom att trava rakt fram ens en gång.
Jag fick gå in på banan och hoppas på att i allafall kunna styra runt utan att bli utesluten.
Det var väl det jag gjorde :)...knappt
Tur att mina lagkamrater var så duktiga.
Det är det som är så roligt med lag, att en kan göra bort sig och det går bra ändå.

Hoppas ni arrangerar igen för jag tyckte det var en trevlig anläggning.
(Bortsett för att jag har fobi mot bajamajor :) )
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

HD skrev:
(Bortsett för att jag har fobi mot bajamajor :) )

Du kan ta det lugnt, vi ska försöka fixa en vanlig WC. Vi håller på att försöker fixa ett ordentligt kontor i stället för att ha det i baracken, sen ska dusch och WC finnas i anslutning där är tanken.
Hoppas de kommer i gång med bygget i sommar bara, som det är tänkt! För i så fall är det klart till höstens tävling. :)
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Nej, jag fattade inte heller varför h*n började tjafsa om poängen... dessutom ska man väl vara VÄLDIGT säker på sin sak innan man bryter en prisutdelning. Uppenbarligen har människan lite svårt för matte...

Hur som helst. Tjejen på Solo var jätteglad, pratade med henne efter prisutdelningen och hon var överlycklig - det var hästens första tävling och hon var jättenöjd. :) Hon har tidigare kämpat på med nordsvensken och då har det väl gått sådär, så jag förstår att hon var nöjd. Tyckte det var jättekul för henne :D

De övriga tjejerna från Rosendahl har jag också dålig koll på hur det gick för - trots att de mycket väl känner igen en så hejjade de knappt, varken på mig eller den tjejen som jag var hästskötare åt... trist tycker jag! Även om man hejjar på olika lag så kan man ju uppföra sig trevligt på tävlingsplatsen...min personliga åsikt i alla fall ;)

/Lizzie
cactuspower skrev:
Jag är lite osäker på vilken placering Rosendahl fick i lagtävligen, men jag förstod inte varför de skulle bryta prisutdelningen för ? För så himla bra till tror jag inte att de låg till ? Hon son red Solo (den dära fläckiga) tror jag hade runt 165 p, men My och Randi hade ju bara 120 p tror jag det var, den tredje ryttaren har jag visserligen ingen koll på hur de låg till med poängen. Men som sagt så tror jag inte att de var så himla nära att få en placering ?


Kumla hade ju 500 p, ÖFK hade väll 192 och Dylta har jag för mig hade 191 p samt att Laxå kom 4:a på 487 p. Sedan var det ju Wittwång som kom femma ju? Så om ÖFK hade åkt ner något så hade det ju knappast påverkat Rosendahls placering i laget?
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

ÖFK's lagledare hade miniräknare i högsta hugg så det kollades snabbt att det var rätt räknat!

I helgen har jag inte tid att åka och heja, ska åka iväg på sista lagtävlingen tänkte jag.

/Lizzie

HD skrev:
Jasså var det det saken gällde.
Hörde aldrig varför de stoppade men att nån hade
åsikter om något förstod jag.
Ska bli spännande till helgen och se hur det går då.
Jag ska åka dit och heja på mitt lag eftersom jag inte tänker rida denna omgång.
Jag skulle vilja se hela resultatlistan för lagen, hoppas den kommer på distriktets sida.
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Jag fick ju bara kolla på som sagt, och det var bra tävlingar tyckte jag!
det jag saknade som åskådare var hästförteckningen och med denna, hästnummren.. Eftersom man annars inte har en aning om vilken häst som är vilken och det är ju alltid trevligt att checka in stam och sånt! ;)
Och som redan nämnts, att speakern ropar upp även startnummren. Kanske även klubb, om man rider för laget eller dyl. Men det är ju sånt man får ta med sig till nästa gång isf. Tyckte det funkade bra ändå!
Tyckte framridningen såg stor o fin ut och ingen behövde trängas som jag upplevde det!
Jag kommer garanterat komma i höst om ni har tävling då, bara hästen håller sig skadefri så!
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 406
Senast: Fiorano
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
1 985
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 830
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 678
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp