Lokalvårds lön

Anyo

Trådstartare
Jag försöker hitta en "lista" på lönerna inom lokalvård om vad som är minimun osv. Har jobbat på samma företag i över ett år nu jobbar ca 62% har jobbat tidigare inom yrket på annan plats. Det jag är lite fundersam på nu är har jag rätt till löne höjning eller inte? Sådant här är ju latin för mig. Har idag 117,48/h vilket är företagets grundlön.

Jag försöker hitta en "lista" på lönerna inom lokalvård om vad som är minimun osv. Har jobbat på samma företag i över ett år nu jobbar ca 62% har jobbat tidigare inom yrket på annan plats. Det jag är lite fundersam på nu är har jag rätt till löne höjning eller inte? Sådant här är ju latin för mig. Har idag 117,48/h vilket är företagets grundlön.
Är du med i facket och företaget har kollektivavtal kan du vända dig till din fackförening och fråga om du har rätt lön.
Det är tyvärr så att det finns inget kollektivavtal finns inte heller "listor" på vad man ska tjäna. Utan det sådan man får göra upp mellan arbetsgivare och arbetstagare.

Är du med i facket och företaget har kollektivavtal kan du vända dig till din fackförening och fråga om du har rätt lön.
Det är tyvärr så att det finns inget kollektivavtal finns inte heller "listor" på vad man ska tjäna. Utan det sådan man får göra upp mellan arbetsgivare och arbetstagare.
Ja det är jag . Tack så mycket då ska jag fråga dem :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Min man jobbar som personlig assistent i ett privat företag. Han har varit på samma jobb i snart fem år, och blir då sjukt utnyttjad...
Svar
18
· Visningar
1 075
Skola & Jobb Kort bakgrund: Anställd på företag med start september 2023. Provanställning 6månader. Anställande chef/VD gav löneförslag som hen...
Svar
5
· Visningar
770
Senast: Jeffery
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 981
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
721
Senast: seahawk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka