Loksele enda alt. p mini? OBS: BILDTRÅD!

Sv: Loksele enda alt. p mini? OBS: BILDTRÅD!

Ja han var faktiskt rätt lik min skrutt. :D Fast hon är nog betydligt rundare om magen än din. :o

Skulle du köra par? Isåfall antar jag att du har en till lika söt som gärna vill visa upp sig på buke? :angel:
 
Sv: Loksele enda alt. p mini? OBS: BILDTRÅD!

Hmm...förkasta inte giggskakelhållare helt och hållet, de är faktiskt himla bra när man har piggar på skaklarna.;) Bara att sticka i skaklarna, inga remmar eller spännen att knäppa! Går snabbt och lätt.:angel:
Jag har heller inte haft några negativa erfarenheter av Tilbury tugs, även om jag vet att det är en del som ej gillar dem och varför. För mig har de ändå funkat. Fast det är att klart snabbkopplingar är smidigare än Tilbury tugsen och går snabbare att koppla loss.:)
 
Sv: Loksele enda alt. p mini? OBS: BILDTRÅD!

oj vad charmig hon såg ut! Vilken liten :love: söööööööööte söööööt :love:
jag har faktiskt lagt ut bilder på en tricksida, jag har bara tränat den ene i trick. Den andre i denna tråden är skyggare av sig och behöver bli mer trygg i sig själv först. Men kolla gärna på http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=706201&page=2#post7059497 inlägg 24 och 26.

edit: jo din skrutt var verkligen sockersöt!!! verkligen så söt, vilket uttryck. Hur stor är hon?

Mina hålls i rätt så "sträng" diet, ja de går ju o knaprar i hagen hela (24/7) tiden så de får allt i sig mer än de ska... heh... vem kan hindra en shettis liksom ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Loksele enda alt. p mini? OBS: BILDTRÅD!

hittade en empathy collar (faktiskt ett inlägg av snigelfarmor som dök upp när jag googlade, se vilken nytta till eftervärlden med denna fina info :idea: )

http://www.cliffords.se/Empathyside.jpg

edit: hittade också en fransk brösta
http://www.equilex.se/admin/shoppen_fil.php?showSID=899

och en ergonomisk brösta:

http://www.equilex.se/index2.php?go=shoppen_visa_mer.php&SID=1243&SKID=3

så nu vet jag hur de ser ut, blir det inte skav i den franska bröstan? För bogbladet rör sig ju där under?

empathybröstan såg fin ut, ska se vilka alternativ som finns och vad som är lönt och mindre lönt *$$$* ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Loksele enda alt. p mini? OBS: BILDTRÅD!

ville oxå fråga ang den franska bröstan:

Är det inte svårt med draglinorna om man inte har en låg svängel? Eller de kanske mest är anpassade för maratonkörning?
 
Sv: Loksele enda alt. p mini? OBS: BILDTRÅD!

piggar är jättebra, men få här inne använder sådana. de flesta har ju rockarder med hela ringar fram. och du får heller aldrig av en piggskakel som har blvit böjd, hästen ligger i diket och du har ingen snabbkoppling.. i know...Men man kanske inte alltid ska tänka sig det värsta.

jag har halvpiggar. Ska ta kort nån dag.
 
Sv: Loksele enda alt. p mini? OBS: BILDTRÅD!

Den andra var ju lika söt! :love: Vilket underbart ekipage med dom två sötnosarna framför vagnen! :love: Är de redan inkörda båda två eller?

Min är 90 cm hög. Eller ja, hon är ju inte min i papperen, men i praktiken så.. ;) Försöker få ner magen så gott det går, men det är inte lätt när hon går i hagen med en svårfödd arab och lunchar med honom.. :crazy:
 
Sv: Loksele enda alt. p mini? OBS: BILDTRÅD!

ja shit alltså!!! Då är det stört omöjligt skulle jag vilja säga, been there done that typ :crazy: :D Magen växte på valacken som en annan fölmage ;)

Han som kan trick är körd väldigt mycket. Den andre är yngre och är körd lite mindre. Mitt mål är att de ska fungera i par, och visst jag har testkört litegrann men det är justeringar kvar på vagnen och nu har jag precis fattat att bröstselen är för klumpig för Igor... *sucka*

så vi får se vad det blir av ett. Det är ju min lilla "hobby" vid sidan av ridningen ;) Eller inte hobby, det är en livsstil att ha shettis o jag har alltid älskat shettisar, vet inte varför.

Kanske blev jag "biten" när jag hade min allra första sommar"häst", naturligtvis en shettis och en ouppfostrad sådan. Han ville BARA galoppera på hemvägen och någon var tvungen att leda mig ridandes bortåt på honom, på vägen bortåt ville han gärna lägga sig i mjuk sand o rulla - med mig på ryggen :D men det var bara till att hoppa av. Den där platta shettissadeln gick det ingen nöd på, sen var det full sula hemåt hehe, visst var man crazy när man var liten ung:devil: :D

Tog bort min 31-åriga shettis i somras, han var sliten nu. Hittade honom VÄLDIGT misskött när han var 24-25 år. Han fick det bra på slutet iaf, hoppas jag han tyckte. Men ack så stel i benen av all fång han haft förr. Han hade ju gått som "gräsklippare" hos nån gubbe som inte brydde sig. Stod i skit o piss upp till knäna på vintrarna :cry:

jag bara säger I :love: SHETTIS!

jo detta var ju lite off topic :o men målet är som sagt att ha de i par och att allt ska fungera, sen kör jag ju inte så ofta utan det blir lite då och då, helst vill jag göra det oftare men olika omständigheter gör att det är svårt, så det blir lite lugnare turer då och då...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Loksele enda alt. p mini? OBS: BILDTRÅD!

Joo, hon har varit en äkta tjockis sen hon fick föl för ett par år sen.. Magen vill liksom inte försvinna efter det! :angel:

Ja visst är dom underbara de små liven! :love: En shettis måste man ju bara ha. :D Lärde mig rida på kompisens shettisvalack då jag var 6-7 år, vi var i stallet och pysslade och red den varenda dag. :D Föll av stup i kvarten. Haha, det var tider det! Sen växte kompisen ur honom och han såldes, så då fortsatte jag på ridskolan istället. Min första sköthäst var också shettis! :D

Du måste visa bilder sedan när du kör dina shettisar!
 
Sv: Loksele enda alt. p mini? OBS: BILDTRÅD!

haha :banana: :bump: låter som en riktigt bra barndom, sån som man minns med glädje :)

jo jag ska posta bilder när jag är ute, kan ta tid för jag väntar på en del justeringar, men hoppas snart det är klart. Får se hur jag löser det med bröstan också, hade vart smidigast om den gick att byta ut.. HÖRS!
-----------
shettis 4 life :love:
 
Sv: Loksele enda alt. p mini? OBS: BILDTRÅD!

Hur har det gått för dig? Har du kommit på en lösning? Jag har själv samma bekymmer.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp