Loksele till minishettis???

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare Burza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 546

Burza

Trådstartare
Min kompis letar efter en loksele till sin minishettishingst.
Men det verkar omöjligt?
Någon som vet något?

Jag tror det är näst intill omöjligt att få tag i om man inte specialbeställer. det finns ju knappt vanliga bröstselar till minishetland ens!
det enda är nog att ringa till Hööks eller Börjes och specialbeställa, eller annonsera.
:banana:

Jag letar också loksele till mini!!
Hööks och Börjes är bara att glömma.:smirk:
Jag har varit i kontakt med sadelmakare som nytillverkar seldon, och det jag har fått veta är att de inte har lokträn (?) i rätt storlek.
Att jag först skulle försöka hitta någon som kunde göra lokträna, så skulle de fixa resten.
Sen måste jag fråga, är inte så hemma på lokselar men vill gärna ha en för att kunna dra släde, det går väl att använda draglinor till en loksele?

Det är nog bara att glömma loksele till minisar.
När han blir lite äldre och grövre kanske han kan ha vanlig shettisloksele om man förminskar lite...?
Att be någon göra lokträn ska väl inte vara omöjligt vad jag kan tänka mig, men det kostar nog en del att låta en sadelmakare sy upp en loksele...
Tack för svar.

Nåt som jag funderar på i efterhand så här är frågan om han ens kan ha en loksele? Inte alltid sådär små hästar har bra bogar för det.
Varför inte köpa en liten bröstsele i stället? En minishetlandshingst drar ju ändå inga större lass, precis.
:banana:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter För nästan två veckor sedan försvann 27-årige minishettisen Victor från sin hage i Rolfstorp. Trots stora sökinsatser är han fortfarande...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Lingon
·
Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
291
Senast: MayGrace
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
499
Senast: warg
·
Övr. Barn Små barn små bekymmer, stora barn stora. Känns det som. Dottern går i åttan och umgås rätt intensivt med ett par killar och en... 7 8 9
Svar
163
· Visningar
9 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips mot hårbollar!
  • Akvarietråden V
  • Vilken hundras?

Hästrelaterat

Tillbaka