S
Sleipner
Stämmer det att hästskötare som åker iväg på tävlingar inte får någon lön utan bara utselningspengen (som ligger på 200 kronor i det här fallet)?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stämmer det att hästskötare som åker iväg på tävlingar inte får någon lön utan bara utselningspengen (som ligger på 200 kronor i det här fallet)?
Olika. Jag far bara utselningspengen medans min pojkvan som jobbar hos en annan tranare far utselningspeng + resetilagg och OB och gud vet allt. For honom lonar det sig iallafall att aka pa trav.. En annan far gora det for att det ar kul![]()
kl
Får man inte traktamente nuförtiden om man reser?
Det är ju inte så sällsynt att man selar två hästar heller så då blir det 400+210 (heldag, 105 halvdag) i traktamente (om man får det ).
Beror ju på vem man jobbar åt. De större brukar betala bättre (de 10 största i sverigeEn av anledningarna till att jag inte jobbar i travet längre.
Sviniga förhållanden må jag säga!
Det tycker jag ochså...men det är stor skillnad på att t y c k a något och hur verkligheten verkligen ser ut.Rättvis lön på tävlingar tycker jag det skall vara, DVS full lön + OB under hela kvällen/natten, då behövs ingen utselningsavgift.
Måste fråga vem han jobbar åt Pma om du inte vill skriva här![]()
En sådan rättvis tränare borde hyllas!!!![]()
OM det ändå vart 200 120kr brukar det vara/häst.