Du tjänar mer nu än som ssk. Jag får ut drygt 18
Jag får ut typ 18 o mer ibland som PA ....sjukt dåliga löner inom omsorgen ...pratade med en polis ( snygg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du tjänar mer nu än som ssk. Jag får ut drygt 18
Fast polis har ju bara 2 års utbildning. Även om det är ett väldigt ansvarsfullt jobb så anser jag att ingångslönen är ok, dock tycker jag att de borde ha en bättre löneutveckling än vad de verkar ha idagJag får ut typ 18 o mer ibland som PA ....sjukt dåliga löner inom omsorgen ...pratade med en polis ( snygg) ....dom har 25 i ingångslön ..det är inte klokt nånstans
Ja för jag har ingen brist på referenser. Jag har en gammal chef och erfarna kollegor och även gamla handledare/lärare från praktiker så jag tycker att det borde räcka. Och jag har inte blivit lovad tjänsten men jag är intressant. Och då känns det ÄNNU knepigare om jag sen ska jobba kvar på gamla avdelningen... Jag vet inte hur jag ska göra.
Att enbart gå efter utbildningstid är inte okej tycker jag. Med tanke på att väktarlönen t ex. ligger på 24600 och att man inte behöver betala tillbaka några studielån (2-4 veckors utbildning) får jag nog påstå att polislönen är riktigt usel i jämförelse med andra liknande yrken. Dessutom ett yrke som i allmänhet innebär större risker än väktaryrket.Fast polis har ju bara 2 års utbildning. Även om det är ett väldigt ansvarsfullt jobb så anser jag att ingångslönen är ok, dock tycker jag att de borde ha en bättre löneutveckling än vad de verkar ha idag
Nej det gör man inte. Många verkar tyvärr tro att lönerna idag är högre än vad de verkligen är. Min man sitter efter 5 års utbildning, dubbel examen, 5 års jobb som chef med personalansvar och många timmars obetald övertid i veckan på en lön på 35 000 :- det räknas som bland det högsta i hans bransch.
Som jurist satt jag med 40.000 efter 8 års jobb
Småstad? Annars låter det väldigt lågt (vad avser dig alltså). Efter tre års jobb har jag som jurist redan en del mer än 40 000 i månaden, vilket är helt enligt "standard i branschen" (jag har alltså inte förhandlat till mig ngt exeptionellt bra löneläge alls utan ligger i en fastställd lönetrappa). Eller var det länge sedan?
Jag får ungefär samma peng efter 6 veckor på Väktarskolan så det är bara att ta in. Visst är det förjävligt? Och jag menar inte att jag ska få mindre pengar utan de med högskoleutbildning borde ha mer![]()
Vi jobbar på samma bolag, jag gick på samma typ av jobb som du rätt omgående efter avslutad utbildning och fick över 20' redan första året vill jag minnasEnligt kollektivavtalet får en grön väktare väl omkring 18', jobbar du på något bolag som inte ser kollektivavtalets minimibelopp som maxbelopp de ger i lön?![]()
Med tanke på bristen på sjuksköterskor låter absolut inte 26 orimligt. Sen är det olika i landstingen.
De som går ut härnäst nu i Värmland kommer inte acceptera under 25 i ingångslön.
Jo, jag vet det. Way to go lixom. Tur att halden anställer för fullt.Nej men de lär inte få jobb i Värmland.
Inte närmsta tiden, åtminstone.
Och inte bara för att de verkar ha bestämt sig för lönekrav utan även för att det är anställningsstopp i Landstinget i Värmland. Vakanta tjänster, även inom bristyrken, ska inte tillsättas.
Är det bara min känsla att Värmlands landsting är otroligt dåligt skött eller är det verkligen så?Nej men de lär inte få jobb i Värmland.
Inte närmsta tiden, åtminstone.
Och inte bara för att de verkar ha bestämt sig för lönekrav utan även för att det är anställningsstopp i Landstinget i Värmland. Vakanta tjänster, även inom bristyrken, ska inte tillsättas.
Jag får ut typ 18 o mer ibland som PA ....sjukt dåliga löner inom omsorgen ...pratade med en polis ( snygg) ....dom har 25 i ingångslön ..det är inte klokt nånstans
Det stämmer. Jobbar i Värmlands landsting och är helt galet. Det fattas redan folk och idag gick man ut med att man ska skära ner ytterligare 400 tjänster, 800 på lite längre sikt vilket innebär en minskning med 10%.Är det bara min känsla att Värmlands landsting är otroligt dåligt skött eller är det verkligen så?
Det man hör från sjukhuset är inte riktigt klokt, t.ex avdelning som har 60 schemapass utan någon personal på fem veckor
Vi jobbar på samma bolag, jag gick på samma typ av jobb som du rätt omgående efter avslutad utbildning och fick över 20' redan första året vill jag minnasförsta bolaget jag jobbade på hade tidigare avtal som sin standard så de betalade mindre än vad som är OK. Förklarade även för facket att de minsann inte går under kollektivavtal
de fick på nosen såklart
![]()
Nu går vi otHar vi pratat om det här tidigare?najs med såpass högt så tidigt. För mig tog det nog några år om inte ob räknas, men det var några år sedan också, haha!
Ja den budgeten har jag hört mycket gott om!Det stämmer. Jobbar i Värmlands landsting och är helt galet. Det fattas redan folk och idag gick man ut med att man ska skära ner ytterligare 400 tjänster, 800 på lite längre sikt vilket innebär en minskning med 10%.
På min avdelning har vi "stängt" platser dvs dragit in på personal. Men platserna har gjorts om till "överbeläggningsplatser" vilket innebär att vi ändå har patienter i sängarna. Verksamheten är anpassad för att jag som ssk ska ha hand om 5 patienter och nu har jag 9... Totalt livsfarligt då patienterna har livshotande infektioner mm.
En liten detalj är att landstingskansliet har lika stor budjet som HELA Torsby sjukhus...
Nu går vi ot
Jaa.. Du pm:ade mig när du trillade in på en.. Eh.. Tvillingavdelning?och tipsade om var man kan äta kakor som höggravid. Jag bytte nick och blev vuxen när barn #2 kom till världen (eller om.det var strax innan?), det trodde jag att du hade koll på?