• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Sweetdreams
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 047
S

Sweetdreams

Hej jag har en fråga ungeför hur mycket kännar man på att jobba med trav?

Sv: Löner!!!

ja pricis är på prao på ett trav stall nu och ahr en uppgift i skolan att ta redan på vad man kännar som skötare ( sorry om jag var lite otydlig)

nja jo iof men jag har redan bombat dom med frågor men någon som vet på ett unigefär

Det beror på hos vem man jobbar hos . Vissa följer "lagar och regler" vissa inte .Vissa går efter kunskap och ålder och betalar därefter. Vissa betalar samma lön till alla.
Jag skulle tjäna runt 17 800(innan skatt) om jag jobbade med travhästar.

För ett par år sedan var ingångslönen 15500 kronor ( innan skatt ), sedan bör övertid, OB och utselningsavgifter tillkomma om det är en seriös tränare. När jag slutade hade jag ca 19.500 kr i månaden ( före skatt ) med all övertid och utselning. Ingen blir rik av att jobba med hästar och det är oerhört mycket jobb som ligger bakom varje intjänad krona.

Ok, i en värld som är perfekt finns det övertidsersättning och tillägg för Obeväm arbetstid men tyvärr så är ju världen inte riktigt perfekt ännu...:)

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
519
Senast: Unafraid
·
Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: MayGrace
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
602
Senast: Lavinia
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka