Longera på tävling

Estivuz

Trådstartare
Hur är det med det? Får man longera sin häst på en tävlingsplats? Självklart inte på framridningen eller där man är ivägen, men om man går iväg en bit bort... Får man göra det då? Är det förbjudet eller får man fråga ÖD om lov?

Sv: Longera på tävling

Det är fullt tillåtet men du måste fråga funktionärerna som ska visa dig var du får vara!
Det bästa är att fråga i sekreteriatet så kan dom hänvisa dig till rätt funktionär.
Det största problemet är att alla arrangörer inte är medvetna om att de måste ha en plats att kunna longera på men det brukar kunna lösa sig!

arrangören är väl inte tvungen att ha plats för longering men kan erbjuda det om plats finnes..

Det är fullt tillåtet men du måste fråga funktionärerna som ska visa dig var du får vara!
Det bästa är att fråga i sekreteriatet så kan dom hänvisa dig till rätt funktionär.
Det största problemet är att alla arrangörer inte är medvetna om att de måste ha en plats att kunna longera på men det brukar kunna lösa sig!

Okej, tack för svaret!
Det blir nog inga problem.

Har kollat lite i TR och jag hittar inte heller någonstans att arrangören ska erbjuda en plats för longering...

Som jag fattat det så är det upp till arrangören. Dvs de bestämmer beroende på möjlighet till plats osv. Du får inte longera på framridning men det visste du ju. Om du måste longer innan så ring till klubben och hör innan du anmäler dig så vet du ju.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
740
Senast: MiniLi
·
Tävling Hästaveln går ju framåt med individer avlade för tävling, men är jag ”gammalmodig” som tycker det känns lite fel att starta två dagar i...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Freazer
·
Dressyr Vad är era bästa tips för att peppa ridskoleryttare (eller tävlingsovana privatekipge) att våga anmäla sig till klubbtävlingar i dressyr... 2
Svar
27
· Visningar
2 142
Senast: Lady_S
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
522
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka